  • 1. Data: 2005-10-01 06:21:46
    Temat: W jaki sposób uniknąć płacenia za "wzbogacenie"
    Od: "janek" <2...@v...pl>

    Mam pytanie do szanownego grona. Problem jest w tym, że ja kupuję dom biorąc
    kredyt pod zastaw hipoteczny, będę go spłacał przez powiedzmy 30 lat,
    dlaczego ja mam płacić za wzbogacenie skoro to bank udzielający kredytu się
    bogaci, ja nie. Czy sa jakieś sposoby uniknięcia płacenia za nie wiadomo co
    oraz czy są jakieś przepisy, które by mnie mogły zadowolić w tej materii,
    lub nie.
    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2005-10-01 07:00:00
    Temat: Re: W jaki sposób uniknąć płacenia za "wzbogacenie"
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 08:21:46 +0200,
    osoba podpisana: janek <2...@v...pl>
    napisała:
> [...]
    > kredyt pod zastaw hipoteczny, będę go spłacał przez powiedzmy 30 lat,
    > dlaczego ja mam płacić za wzbogacenie skoro to bank udzielający kredytu się
    Jaki podatek za wzbogacenie ?
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 3. Data: 2005-10-01 07:05:10
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik janek napisal dnia 2005-10-01 08:21:

    > czy są jakieś przepisy, które by mnie mogły zadowolić w tej materii,
    > lub nie.

    Każdy podatek jest wprowadzony ustawą. Proponuję przyjrzeć się tym ustawom.
    Domyślam się, że pytanie dotyczy jakiegoś elementu podatku dochodowego, ale nie
    mam pojęcia którego. Dlatego proponuję poczytać ujednolicony tekst ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych.

    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl
    / || \\

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 4. Data: 2005-10-01 07:28:59
    Od: "janek" <2...@v...pl>

    Źle to nazwałem, miałem nazwać "podatkiem od czynności cywilno- prawnych" No
    cóż, nie jestem człowiekiem obracającym się w tych sprawach a tylko zwykłym
    śmiertelnikiem, któremu się wydaje, że może mu się udać wykręcić od haraczu
    płatnego nie wiadomo po co.
    Przepraszam

  • 5. Data: 2005-10-01 08:46:14
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 09:28:59 +0200, janek napisał(a):

> [...]
    > śmiertelnikiem, któremu się wydaje, że może mu się udać wykręcić od haraczu

    prezes - PCC płacisz za operacje kupna-sprzedaży a nie kredytu. Wiec
    operacja kredytu nic nie ma do rzeczy tj. nie płacisz za nią ani grosza
    extra.

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-10-01 10:55:12
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > śmiertelnikiem, któremu się wydaje, że może mu się udać wykręcić od haraczu

    jak kupisz nowe mieszkanie/dom od developera to jestes zwolniony od PCC
    kupujac na wtornym niestety musisz to zaplacic :-(

    kursor

  • 7. Data: 2005-10-01 13:35:52
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > prezes - PCC płacisz za operacje kupna-sprzedaży a nie kredytu. Wiec
    > operacja kredytu nic nie ma do rzeczy tj. nie płacisz za nią ani grosza
    > extra.

    Placi sie za hipoteke kaucyjną. Ale na "szczescie" niewiele.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-10-02 10:02:56
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 15:35:52 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

    > Placi sie za hipoteke kaucyjną. Ale na "szczescie" niewiele.

    za kaucyjna? chyba opłatę sądową a nie podatek.

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2005-10-02 10:21:12
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > za kaucyjna? chyba opłatę sądową a nie podatek.

    PCC tez sie placa w US.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-10-02 17:25:31
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    kursor napisał:

    > jak kupisz nowe mieszkanie/dom od developera to jestes zwolniony od PCC
    > kupujac na wtornym niestety musisz to zaplacic :-(

    No cóż, tak samo jak kupując legalnie samochód także trzeba zapłacić
    podatek PCC.

    K.