  • 1. Data: 2007-04-17 21:04:10
    Temat: VWBD znowu zakombinował z przelewem...
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    ... drugi raz zdarzyło się, że przelew puszczony w okolicach 13:50
    (czyli pół godziny przed 14:20, która to godzina wg VWBDInfolinii jest
    graniczną dla przelewów puszczanych na 3 sesję Elixiru) został
    zaksięgowany w banku docelowym dopiero następnego dnia. Cz tylko ja mam
    takie szczęście czy też zdarza się to innym? Może za późno przelewy
    ustawiam?
    Banki docelowe różne - BZWBK i Multi, więc raczej wykluczam kwestię
    świadomych manewrów adresata.
    Niby drugi raz dopiero w ciągu kilku lat, ale kary za opóźnienie
    przelewu mogą być dotkliwe. A ciężko jest puszczać przelew dzień
    wcześniej, gdy kwota przelewu zależy od kursu CHF :-/
    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2007-04-17 21:13:30
    Temat: Re: VWBD znowu zakombinował z przelewem...
    Od: "Leon" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada" <n...@...hate.spam> napisał w
    wiadomości news:f03cnp$elh$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Niby drugi raz dopiero w ciągu kilku lat, ale kary za opóźnienie przelewu
    > mogą być dotkliwe. A ciężko jest puszczać przelew dzień wcześniej, gdy

    Nie wiem skąd to zdziwienie.
    Chcąc mieć "prawie pewność" zaksięgowania przelewu za pomocą ELIXIRa wtym
    samym dniu na rachunku w innym banku , niż w tym przypadku omawiany VWBD
    należało dokonać zapisu przed pierwszą sesją wychodzącą i mieć już w tym
    momencie pokrycie w środkach na rachunku.
    Inaczej to zawsze duże ryzyko .
    Pzdr.
    Leon

  • 3. Data: 2007-04-17 21:37:45
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007 23:04:10 +0200, Roman Sąsiada
    <n...@...hate.spam> wrote:

> [...]
    >graniczną dla przelewów puszczanych na 3 sesję Elixiru) został
    >zaksięgowany w banku docelowym dopiero następnego dnia.

    a o ktorej sie konczy 3 sesja kir?
    bo to ze twoj bank "wyslal" pieniadze trzecia sesja to to jedno, ale
    zaksiegowanie ich przez bank docelowy po 17tej to drugie - a wtedy
    bank docelowy moze sobie zostawic ksiegowanie na dzien nastepny ;-)

    kawalek z regulaminu KIR:
    § 23
    1. Sesje rozrachunkowe w Narodowym Banku Polskim, dla rozliczeń
    międzybankowych, odbywają się
    przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni
    ustawowo wolnych od pracy,
    trzy razy dziennie:
    1/ poranna - od 10.30 do 11.00,
    2/ popołudniowa - od 14.30 do 15.00,
    3/ wieczorna - od 17.00 do 17.30

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-04-18 04:59:13
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Cyb napisał(a):

> [...]
    > zaksiegowanie ich przez bank docelowy po 17tej to drugie - a wtedy
    > bank docelowy moze sobie zostawic ksiegowanie na dzien nastepny ;-)

    Jedna mala uwaga. KIR nie trzyma "tych pieniedzy z 3 sesji"
    one sa w docelowym banku tylko ten swtwierdza ze w sumie zarobi na nie
    swoich pieniadzach pozyczy na noc a klientowi dopisze sie rano

  • 5. Data: 2007-04-18 05:03:00
    Od: "Wywroot" <wywrot@v__sercesercerut.pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada" <n...@...hate.spam> napisał w
    wiadomości news:f03cnp$elh$1@news.onet.pl...
    > ... drugi raz zdarzyło się, że przelew puszczony w okolicach 13:50

    Oj kolego.
    Zanim rzucisz kamieni na VW bank zastanów się bo razisz wielu na grupie

    DzeJKej

  • 6. Data: 2007-04-18 07:36:12
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Jedna mala uwaga. KIR nie trzyma "tych pieniedzy z 3 sesji"
    > one sa w docelowym banku tylko ten swtwierdza ze w sumie zarobi na nie
    > swoich pieniadzach pozyczy na noc a klientowi dopisze sie rano

    AFAIK nie ma obowiązku odbierania wszystkich 3 sesji. Nie tyle
    księgowania odebranej sesji w danym dniu, ale nawet samego odbierania.

  • 7. Data: 2007-04-18 07:40:20
    Od: "Robert.Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zdarza się to innym? Może za późno przelewy ustawiam?
    > Banki docelowe różne - BZWBK i Multi, więc raczej wykluczam kwestię

    a skąd wiesz że to VW zawalił ... a nie bank docelowy ?

  • 8. Data: 2007-04-18 08:04:33
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007 06:59:13 +0200, Jan Strybyszewski <g...@o...pl>
    wrote:

    >Jedna mala uwaga. KIR nie trzyma "tych pieniedzy z 3 sesji"
    >one sa w docelowym banku tylko ten swtwierdza ze w sumie zarobi na nie
    >swoich pieniadzach pozyczy na noc a klientowi dopisze sie rano

    przeciez nie napisalem, ze kir trzyma pieniadze - po prostu 3 sesja
    jest na tyle pozno i konczy sie o takiej porze, ze bankowi odbiorcy
    "nie chce sie" i nie oplaca sie ksiegowac tego samego dnia - przeciez
    jest juz 17.30 i rownie dobrze mozna zaksiegowac jutro (a przy okazji
    zarobi sie na overnight). w koncu zaksiegowanie tez chwile zajmuje -
    np. w mbanku pieniadze z 3 sesji pojawiaja sie na kontach ok 18tej...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2007-04-18 20:21:20
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Robert.Wicik napisał:

    > a skąd wiesz że to VW zawalił ... a nie bank docelowy ?

    Nie wiem, dlatego pytam, chyba ilość pytajników w mojej wiadomości była
    wystarczająca?
    Gdyby odezwały się głosy "o tak, nas to też często spotyka, a też
    korzystamy z VWBD" to już by było jakieś wyjaśnienie, skoro takich
    głosów nie ma to oznacza że albo to był jednostkowy wypadek przy pracy,
    albo mimo wszystko jednak adresaci coś mieszają.
    Gwoli wyjaśnienia dodam, że do obu tych banków puszczałem i puszczam
    przelewy o 13:50 dosyć regularnie i od dłuższego czasu (circa 3 lata) i
    oprócz tych dwóch przypadków jak na razie zero problemów - stąd
    ciekawość i pytanie do innych czy często im się zdarzają takie sytuacje.

  • 10. Data: 2007-04-18 20:23:15
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Wywroot napisał:

    > Oj kolego.
    > Zanim rzucisz kamieni na VW bank zastanów się bo razisz wielu na grupie

    W sensie? Bo nie łapię... Nie chodzi mi o miotanie żalów, tylko o
    zorientowanie się czy tylko ja mam takiego pecha czy nie. Z postów
    widzę, że nie jest to powszechne, więc mogę odejść uspokojony ;-)