  • 1. Data: 2002-09-10 10:18:41
    Temat: VE Fortis Banku
    Od: "neex" <n...@k...wytnijtochip.pl>

    Dla tych co się łudzą, że VE Fortis banku jest bezprowizyjna od wypłaty gotówki z
    bankomatów za granicą.

    9. 06.09.2002 TRANSAKCJA GOTÓWKOWA VISA ELECTRON
    KATERINI
    ATM ALPHA BANK KATERINI GR
    100,00 EUR 2002-09-04

    06.09.2002
    -433,02 PLN

    4% wyżej od kursu sprzedaży Euro z tego samego dnia. Zdzierstwo :/

    Pzdr
    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 2. Data: 2002-09-10 10:22:31
    Temat: Re: VE Fortis Banku
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Oj było już o tym na grupie Po pierwsz VE nie jest rozliczana EUR->PLN,
    tylko najpierw na USD, a dopiero potem na PLN. Poza tym na pewno nie
    spojrzałeś na właściwy kurs (dla transakcji gotówkowych obowiązuje kurs
    sprzedaży PIENIĄDZA, a nie dewiz).
    Zanim zaczniesz na nich najeżdżać sprawdź dokładnie fakty.

  • 3. Data: 2002-09-10 10:38:27
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > 4% wyżej od kursu sprzedaży Euro z tego samego dnia. Zdzierstwo :/

    Dla pocieszena powiem, ze w przypadku Lukasa i konta podroznika bedzie
    podobnie ;)

    Po prostu - duzo gorszy kurs i tyle - to jest VISA - czyli z twoich 100 Euro
    zrobilo sie np. 103,499 $ x kurs 4,1838 i juz masz roznice....

    Mysle, ze denerowowac trzeba sie na VIDSA :) i bank ze nie daje Maestro :)

  • 4. Data: 2002-09-10 10:57:53
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > zrobilo sie np. 103,499 $ x kurs 4,1838 i juz masz roznice....
    >
    > Mysle, ze denerowowac trzeba sie na VIDSA :) i bank ze nie daje Maestro :)

    STCW tylko na bank.
    O ile wiem, to Visa podaje w informacji o transakcji ZAWSZE dwie kwoty
    transakcji: w dolarach USA i w lokalnej walucie.
    Zawsze.
    Dla tego wlasnie transakcje w zlotowkach nie sa przeliczane "ze zlotowki
    przez dolara z powrotem na zlotowke."
    Tylko w ten sposob, ze "jesli waluta transakcji jest zlotowka, to transakcja
    jest traktowana inaczej", jesli dowolna inna waluta - to liczymy ile to
    dolarow.
    Oprocz wygody banku, NIC nie stoi na przeszkodzie zeby rowniez transakcje w
    Euro traktowac "specjalnie" - jak zlotowke - czyli przeliczac na zlotowki po
    kursie Euro, natomiast transakcje w walutach egzotycznych, tj. innych niz
    zlotowka i Euro - z waluty poprzez dolary wg. kursu Visa, na zlotowki wg.
    kursu banku.
    :-)
    (Jakos to metnie wytlumaczylem, sorry)

    Pozderawiam serdecznie.
    Michal.

  • 5. Data: 2002-09-10 18:50:05
    Od: g...@p...gazeta.pl

    > i bank ze nie daje Maestro :)

    oraz obiecywanej VC ;-)))))))))))
    BTW jak tam batalia z Fortisem?

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2002-09-10 19:38:15
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > oraz obiecywanej VC ;-)))))))))))
    > BTW jak tam batalia z Fortisem?

    eee - juz dalem sobie spokoj ;)

  • 7. Data: 2002-09-10 20:37:20
    Od: "neex" <n...@k...wytnijtochip.pl>

    Użytkownik "AMRA" <a...@a...com>

    > Mysle, ze denerowowac trzeba sie na VIDSA :) i bank ze nie daje Maestro :)

    Tylko i wylacznie na bank. Ma najgorsze kursy rozliczen bezgotowkowych. Wyplacanie VE
    Millenium tego samego dnia - wynik 413 zl.

    Pzdr
    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 8. Data: 2002-09-10 20:44:34
    Od: "neex" <n...@k...wytnijtochip.pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał
> [...]
    > sprzedaży PIENIĄDZA, a nie dewiz).
    > Zanim zaczniesz na nich najeżdżać sprawdź dokładnie fakty.

    Zanim zacznisz sie wymadrzac sprawdz czy nie wbijasz komus do glowy wiedzy juz dawno
    nabytej.
    Ze Visa jest rozliczana w USD wie o tym wiekszosc czytelnikow grupy i nie widze sensu
    o tym przypominac, tutaj chodzi o kurs
    rozliczania transakcji przez bank, nie centrum rozliczeniowe. Dla porownania ta sama
    transakcja i w tym samym dniu dla VE Millenium
    dala przelicznik 100EUR - 413 zl.

    Fakty sprawdzone.

    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 9. Data: 2002-09-11 06:33:22
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    i oczywiście kartą VE z Millenium również wypłacałeś z bankomatu taką samą
    kwotę, w ten sam dzień i zapłaciłeś jedynie 3,5pln prowizji ?

  • 10. Data: 2002-09-11 06:34:53
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    > Tylko i wylacznie na bank. Ma najgorsze kursy rozliczen bezgotowkowych.
    Wyplacanie VE Millenium tego samego dnia - wynik 413 zl.

    Sam sobie zaprzeczasz. Przecież jak sam napisałeś - kasę wypłacałeś z
    bankomatu (a nie płaciłeś kartą), czyż nie ?