  • 1. Data: 2008-06-03 17:07:22
    Temat: [Toyota] blokada karty i dziwne odblokowywanie
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    zablokowała mi się Visa wypukła Toyoty - dwa razy w różnych
    termianlach odpowiedz PIN zablokowany.
    napisałem maila z pytaniem jak to możliwe, bo może raz się pomyliłem
    ale nigdy nie było tak, żeby np ze 3 razy pod rząd był błedny PIN

    odpowiedzieli, ze (cytuję):
    "blokada kart chipowych następuje z powodu błędnej obsługi terminala w
    punkcie handlowym.
    Są dwa rodzaje terminali do obsługi kart:
    1. w którym autoryzuje się poprzez podanie kodu PIN i zaakceptowanie
    Pinu
    2. w którym autoryzuje się przez zaakceptowanie kwoty, podanie kodu PIN
    i zaakceptowanie Pinu.
    Posługując się kartami z chipem należy zwrócić szczególną uwagę na
    sposób autoryzacji transakcji. Jeżeli zaakceptuje się kwotę transakcji a
    następnie poda PIN w terminalu typu 1, lub poda PIN i zaakceptuje
    transakcję w terminalu typu 2, operacje takie powodują blokadę chipa.
    Po odblokowaniu przez Bank pierwsza transakcja musi być wykonana w
    terminalu lub bankomacie z chipem, obsługiwanym przez Polcard.
    Odblokowanie nastąpi w dniu jutrzejszym. "

    niewiele z tego zrozumialem - tyle, że blokada może być bez podawania
    błędnego PINu
    kilka dni szukałem terminala Polcardu i dzis znalazlem
    Dobrze że uprzedziłem panią, że sytuacja jest nietypowa, jako że miała
    to być pierwsza
    operacja po odblokowaniu. Otóż po wczytaniu karty (pasek a w drugim
    rzucie chip)
    wyszło potwierdzenie I NA TYM KONIEC - żadnego PODPISU na pasku
    żadnego PODAWANIA PINu
    Karta zachowała się jak przy płatnosci za parking
    na lotnisku, czyli czytanie i transakcja zaakceptowana
    w blokadach TB podaje "59,90 zł (Liczba autoryzacji: 1) "

    ciekawe jak będzie dalej z tą kartą, bo takiego zachowania ani ja ani
    pani ekspedientka jeszcze nie widzieliśmy
    *** blad ***