  • 11. Data: 2009-03-03 12:38:19
    Temat: Re: Token GSM w Eurobanku
    Od: "Mariusz " <m...@W...gazeta.pl>

    k...@g...com napisał(a):
    > W telefonach z Windows Mobile nie da si=EA jednym klikni=EAciem odblokowa=
    > =E6
    > wszystkich wiadomo=B6ci sieciowych. Mo=BFna tylko konkretne numery
    > kana=B3=F3w. Zanim ja to odblokowa=B3bym wszystkie, min=EA=B3oby sporo czas=
    > u i w
    > tym czasie na=B3apa=B3bym z Ery mn=F3stwo niechcianych reklam i og=B3osze=
    > =F1....

    Upewnie sie ze przeczytales to co poprzednicy napisali - to odblkowanie
    potrzebne jest tylko na te kilka sekund pobrania tokena na telefon - potem
    zamykasz i reklamy masz gdzies.
    Choc szczerze mowiac to te reklamy raczej nie przychodza tak "setkami" na
    kilka minut...

  • 12. Data: 2009-03-03 12:45:25
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 3 Mar, 13:30, k...@g...com wrote:

    > W telefonach z Windows Mobile nie da się jednym kliknięciem odblokować
    > wszystkich wiadomości sieciowych.

    Caly Microsoft....

    >Można tylko konkretne numery
    > kanałów. Zanim ja to odblokowałbym wszystkie, minęłoby sporo czasu i w
    > tym czasie nałapałbym z Ery mnóstwo niechcianych reklam i ogłoszeń....
    > Wystarczy mi informacja jaki jest numer kanału, ale jak widzę z
    > doświadczenia Eurobank ma to gdzieś, że ktoś używa "lepszych"
    > telefonów. W banku sugerowano mi nawet zmienić telefon na starszy
    > model, albo wykupić płatny token sprzętowy.... Paranoja...

    Zadzwon do Erobanku i pros o polaczenie z informatykiem (chyba numer
    przy koncie online jest inny niz ogolna infolinia) - "techniczny" moze
    bedzie zanl odpowiedz.

    Jak nie, to mozesz sprobowac (albo tu, albo na forum gsm byla techn.
    dyskusja na temat kopiowania ) przelozyc karte sim do innego aparatu,
    a nastepnie przekopiowac token na wlasciwy.

  • 13. Data: 2009-03-03 12:59:16
    Od: k...@g...com

    On Mar 3, 1:38 pm, "Mariusz " <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Upewnie sie ze przeczytales to co poprzednicy napisali - to odblkowanie
    > potrzebne jest tylko na te kilka sekund pobrania tokena na telefon - potem
    > zamykasz i reklamy masz gdzies.

    Bez przesady... Wiem o co chodzi....

    >  Choc szczerze mowiac to te reklamy raczej nie przychodza tak "setkami" na
    > kilka minut...

    Jesteś w błędzie.
    Rozumiem, że nie miałeś do czynienia z konfiguracją wiadomości
    sieciowych w telefonie z Windows Mobile jak również nie masz
    doświadczeń z wiadomościami sieciowymi jakie wysyłane są abonentom
    Ery. Wtedy wiedziałbyś, że twój pomysł do którego mnie przekonujesz,
    nie jest najlepszy....

  • 14. Data: 2009-03-03 13:05:45
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś może powiedzieć jaki jest numer kanału, którym wysyłają w
    > Eurobanku wiadomości sieciowe z linkiem do pobrania tokena GSM?
    A to już nie wysyłają tego linka SMSem? Ja mam telefon z WM, nigdy nie
    miałem włączonych wiadomości sieciowych a linka do tokena 2 razy
    dostałem normalnym SMSem.

    Przemek

  • 15. Data: 2009-03-03 13:11:49
    Od: k...@g...com

    k...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > dyskusja na temat kopiowania ) przelozyc karte sim do innego aparatu,
    > a nastepnie przekopiowac token na wlasciwy.

    Wykorzystanie do tych celów innego telefonu mogłoby pomóc, ale nawet
    dla samej zasady nie chcę bawić się w takie półśrodki. A co jeśli nie
    mam dostępu do innego telefonu? Jestem skazany na stary typ telefonu?
    To Eurobank powinien albo zmienić sposób dystrybucji tokena, albo
    zadbać o to, żeby użytkownicy telefonów z Windows Mobile też wiedzieli
    jak skonfigurować swoje telefony, żeby spełniały wymagania techniczne
    banku. Tylko jakie są te wymagania? Bo ktoś kto w instrukcji zamieścił
    info o tym, że wymagane są odblokowane wiadomości sieciowe nie miał
    chyba pojęcia o tym jak to wygląda w przypadku telefonów z Windows
    Mobile.

    A co do kontaktu z osobą kompetentną w Eurobanku to mimo usilnych prób
    nie udało mi się skontaktować z taką osobą, posiadającą odpowiednią
    wiedzę w tym temacie.... Stąd szukam pomocy na forum, bo może trafi
    się ktoś kto już przez to przebrnął.

  • 16. Data: 2009-03-03 13:18:33
    Od: k...@g...com

    On Mar 3, 2:05 pm, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A to już nie wysyłają tego linka SMSem? Ja mam telefon z WM, nigdy nie
    > miałem włączonych wiadomości sieciowych a linka do tokena 2 razy

    W Windows Mobile wiadomość sieciowa wygląda właśnie jak zwykły SMS ale
    bez nadawcy. Widocznie masz ustawiony aktywny odpowiedni kanał. Czy
    mógłbyś sprawdzić jaki?
    W moim Windows Mobile w tym celu wchodzi się w Settings-> na zakładce
    Personal wybieramy Phone -> tu wybieramy zakładkę More -> przy
    Broadcast Channel (zaznaczone Enable) wybieramy Settings i tam jest
    lista "Select items to receive" Można tam dodawać i ustawiać jako
    aktywne poszczególne numery kanałów.
    Możesz sprawdzić u siebie te ustawienia?

  • 17. Data: 2009-03-03 14:49:54
    Od: GiZmo <...@...c>

    Marcin pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś może powiedzieć jaki jest numer kanału, którym wysyłają w
    > Eurobanku wiadomości sieciowe z linkiem do pobrania tokena GSM?
    > Sytuacja jest taka, że jak ktoś ma komórkę z Windowsem Mobile to musi
    > uaktywnić odpowiedni numer kanału, żeby dostać wiadomość sieciową.
    > Od 2 tygodni nikt w Eurobanku nie jest mi w stanie pomóc. Rozkładają
    > ręce jak pytam o numer kanału którym wysyłane są wiadomości sieciowe.
    > Nie wiedzą o czym mówię. To się nazywa kompetencja...
    > Sprawa została zgłoszona na Infolinii Eurobanku ale mam wrażenie że
    > utknęła, bo czekam ponad tydzień na odpowiedź.

    Eurobank nie wysyła tokenów żadnymi kanałami wiadomości sieciowych (bo
    te nie służą do wysyłania takich rzeczy) tylko wiadomościami WAP PUSH,
    czyli zwykłymi SMSami (jak napisał Przemek) posiadającymi w nagłówku
    adres URL aplikacji do ściągnięcia. Gdybyś przeczytał dwa wątki do
    których linki już dostałeś to byś o tym wiedział. Odbiór takich
    wiadomości trzeba specjalnie uaktywnić w telefonie (nie działają do
    końca jak zwykłe SMS'y).

    Tak więc:

    http://skocz.pl/wappush

    Alternatywą jest po prostu wysłanie aplikacji na inny numer telefonu,
    odczytanie linka i wklepanie go ręcznie do przeglądarki i-netowej w
    Twoim smartphonie.

  • 18. Data: 2009-03-03 15:11:05
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Człowieku!
    Jak sam piszesz po pierwsze masz telefon w ch...ej sieci.
    Po drugie jak sam piszesz masz ch...y telefon z ch...ym windows.
    I po co zawracasz głowę eurobankowi i nam tutaj???
    NTG
    pl.mics.telefonia.gsm .ch..we
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-03-03 15:30:41
    Od: Peet <w...@g...com>

    Naczytałem się kiedyś o problemach z tymi sms'ami i kiedy wczoraj
    zakładałem konto w euro to miałem stresa z tym związanego,
    niepotrzebnie. Sms przyszedł zanim załatwiłem wszystkie formalności.
    Mam nokie E51, która działa na symbianie, wiadomość z linkiem pojawiła
    się jako wiadomość sieciowa. Z tym ręcznym wklepywaniem to chyba zły
    pomysł bo podczas używania tokena przy operacjach, token wyświetla
    informacje o aktualnie wykonywanych operacjach i wynika z tego ze na
    bieżąco dostaje informacje.

  • 20. Data: 2009-03-03 15:39:24
    Od: GiZmo <...@...c>

    Peet pisze:
> [...]
    > pomysł bo podczas używania tokena przy operacjach, token wyświetla
    > informacje o aktualnie wykonywanych operacjach i wynika z tego ze na

    Nie dostaje żadnych informacji (niby jaką drogą?). To co wyświetla
    zakodowane jest w numerze operacji który wpisujesz do tokena przed jej
    wykonaniem.