  • 11. Data: 2002-12-03 20:04:45
    Temat: Re: Re: Re: Re: Terminal z której sieci ?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Dec 03, 2002 at 07:44:12PM +0100, %oil wrote:

    >Nie nie rozumiemy sie ,2,6zł to za1000 autoryzacji ...
    >ale dochodzi pewnie jakaś stała opłata np 50zł albo

    50 w polcardzie placisz za zwykly pos tepsiany. Przy innej autoryzacji
    dochodzi koszt urzadzenia gsmowego + karty. A jak karta to zazwyczaj
    oplata za nia. Powaznie.

    >jest na tyle obrotu ze z characzu który naliczają od kwoty starcza (haracz
    >od 1,5-6%) przy tankowaniu
    >za 200pln stacja paliw (oprócz CPN wywalczył nizszą stawkę) płaci 3zł
    >prowizji .

    Ciagle patrzysz na sprawe widzac tylko aklajera i merczanta, a
    dlaczego oczekujesz ze wspomniany aklajer bedzie _dokladal_ do
    wynajecia od operatora gsm karty?

    >Poza tym po co sie rozpisywać koszty połączen oplacał sklep ,a dochody z
    >tranzakcji tak przeprowadzonych operator // wiec terminal pewnie jest
    >wydawany na tych samych warunkach co zwykły na linie tel.

    Ciekawe zalozenie. Masz jakies podstawy do takiego gdybania? Bo,
    niestety, nie podales _zadnego_ konkretnego argumentu (no, byl jeden -
    'czytalem gdzies' ;-))

    Ja naprawde chce sie dowiedziec na jakiej podstawie tak a nie inaczej
    dokonujesz wyceny, bo jako ciekawostke podam ze koszt POSa gsm
    dedykowanego do taksowek mial wynosci ok. 5kzl i niewiele takich jest
    zalozonych (zakladam ze jakis, ale ja zadnego nie widzialem). Zwykly
    pos jest ponad 2x tanszy.

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-12-03 20:19:48
    Temat: Re: Terminal z której sieci ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Policz dobrze koszty. Różnice w funkcjonalności są takie:
    > E-service będzie autoryzował każdą transakcję, a co za tym idzie będzie
    > to strata czasu i kosztów połączenia telefonicznego (sprawdź dokąd
    > będzie dzwonił, może być to międzymiastowa). W odróżnieniu od tego
    > Polcardowski terminal karty wypukłe będzie autoryzował sporadycznie

    Tak... zwlaszcza MasterCardy... ;)

    Maciej

  • 13. Data: 2002-12-03 21:10:18
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Tak... zwlaszcza MasterCardy... ;)

    A czy Mestercard Europe nie wydal zalecenia dla wszystkich aklejerow do
    obowiazkowego autoryzowania EC/MC?

    --
    JaKi

  • 14. Data: 2002-12-03 21:10:57
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości

    > Skoro już wykluczyłeś pozostałe, to ja jako klient proszę, żebyś
    > wziął PolCard. Strasznie nie lubię czekać na autoryzacje jakichś
    > śmiesznych kwot, a e-Service _zawsze_ dzwoni.

    nie _zawsze_

    --
    JaKi

  • 15. Data: 2002-12-03 21:49:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > to strata czasu i kosztów połączenia telefonicznego (sprawdź dokąd
    > będzie dzwonił, może być to międzymiastowa).

    To raczej na ogol nie ma znaczenia - w 43 sekundy autoryzacja powinna
    sie zakonczyc tak czy owak...

    MJ

  • 16. Data: 2002-12-03 21:59:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    JaKi <j...@g...pl> wrote:
    > nie _zawsze_
    No jak jest na stałym łączu to nie.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2002-12-03 21:59:25
    Od: "pussel" <p...@p...pl>

    opłatyza terminal:
    dzierżawa POS (płaci punkt -> centrum autoryzacyjnego), prowizja od
    transakcji (jak wcześniej), koszty połączeń; autoryzacji (punkt -> operator
    telekomunikacyjny). Przy posach GSM dochodzi abonament za kartę SIM i
    przeważnie wyższa opłata dzierżawna.
    to są opłaty punktu przy najbardziej standardowej usłudze, natomiast jest
    wiele innych rozwiązań dostowanych dla poszczególnych warunków: czytniki w
    kasach, posy w sieci LAN, posy z modemami GPRS itd.....
    pozdrawiam
    pussel

  • 18. Data: 2002-12-03 22:00:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > A to ze terminal z gsm+gprs+abonament tez swoje kosztuje juz nie
    > bierzesz pod uwage?

    Oraz zabiera czas.
    Poza tym dalej Polcard ma więcej honorowanych kart (w tym wszystkie
    jakie ma e-service).

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2002-12-03 22:01:18
    Od: "pussel" <p...@p...pl>

    Użytkownik wrote:

    > To raczej na ogol nie ma znaczenia - w 43 sekundy autoryzacja powinna
    > sie zakonczyc tak czy owak...

    a czemu akurat 43 sekundy?

  • 20. Data: 2002-12-03 22:02:12
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > No jak jest na stałym łączu to nie.

    Kiedys WF otrzymal odp od eService ze w marginalnych przypadkach autoryzacja
    nie jest przeprowadzana. I nie sa to kwoty rzedu kilkudziesieciu PLN ale do
    ok 250 PLN.

    --
    JaKi