  • 371. Data: 2019-07-31 16:07:13
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie wróciłem, po latach przerwy.
    Gdybym pojechał swoim kombi byłoby najgorsze na kempingu, a tak kabrio kolegi było
    coś po środku.
    U każdego sprzęcior kempingowy nówki sztuki (choć w większości z Decathlonu, jednak
    brak klasy u tych nuworyszy ;))
    Chodziłem z rozdziawioną buzią, że przegoniliśmy zachód.
    Niemcy to byli ci w takich starszych i gorszych kamperach.
    A z sakwami na rowerach to jacyś tam Holendrzy.

    -----

  • 372. Data: 2019-07-31 16:07:56
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Przeciwnie, to była (i chyba jest) jest prawdziwa, fizyczna,
    > niewirtualna siedziba.

    Zwróć uwagę, iż Red Tower jako budynek nie należy do mBanku. Ty też tam
    możesz wynająć sobie biuro. Jakoś... Myśląc centrala banku mam w głowie
    osobny budynek - choćby z uwagi na bezpieczeństwo, skarbiec itd. Taki
    bank wynajmujący - dajmy na to - od 10 do 12 piętra to tak... dziwnie jakoś.

    > Zapraszali do Łodzi? No nie wiem.

    Tak to pamiętam. Dotyczyło mRady, ale mogę coś mylić.

    http://www.redtower.com.pl/

    To zwykły biurowiec. Wygląda na to, że właściwie nie ma jakichś
    problemów, by się tam dostać:

    https://dzienniklodzki.pl/w-red-tower-w-lodzi-otworz
    a-skyhub-czyli-biuro-coworkingowe/ar/12996788

    > No, tamto to akurat nie było bez chemii :-(
    > Podobno to była chemia do czyszczenia instalacji, były też inne teorie.

    Jak z coca-colą. Wszak wszyscy wiemy, że odrdzewia, sama chemia, kokaina
    w niej pływa itd. A! I jeszcze McDonald's to to samo ;-)

  • 373. Data: 2019-07-31 16:13:15
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 16:00, ąćęłńóśźż pisze:

    W niektórych lokalizacjach ponad połowa mieszkań jest kupowana pod
    wynajem. Ma być tanio. A przecież deweloper nie buduje z innych
    materiałów mieszkania pod numerem 1,2,3, a 4,5,6 też inne, bo to "dla
    siebie".
    Skoro sprzedają nadal na pniu to kto się będzie martwił o jakość? Raczej
    ma być TANIO raz i SZYBKO dwa.

    Jasne, że używane wymaga często remontu. Jednak pewne rzeczy są trudne
    do zmiany (np. grubość ścian). Nie mówiąc już o samym układzie - w
    starym budownictwie najczęściej kuchnia to kuchnia, a nie wnęka w
    największym pokoju.

  • 374. Data: 2019-07-31 16:14:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Jakiś czas temu dostałem prezent. Takie właśnie mleko jak w PRL.
    > Świeże, bez chemii, w butelce (chociaż kształtem innej i nie zamykanej
    > folią, a zakrętką). Mleko... pyszne! Za bodaj 3-4x droższe niż
    > standardowe.

    Dobra dobra, ono wcale nie było takie jak w PRL. Jedyny punkt wspólny to
    brak pasteryzacji.
    Ja wiem (i w czasach PRL) wiedziałem jaki smak ma prawdziwe mleko
    i zapewniam Cię, że najgorszemu obecnemu UHT (no, jestem optymistą)
    bliżej do tego smaku niż tej substancji, która poniewierała się
    w skrzynkach sklepów Społem prawie 40 lat temu.

    A to że pasteryzacja - nie ma odszkodowań za zatrucia, które z pewnością
    wynikałyby z niepasteryzowanego (i wynikały w czasach PRL, tyle że wtedy
    nikt o takich rzeczach nie myślał). Zwykle to są bardzo łagodne
    zatrucia, aczkolwiek bardzo sporadycznie potrafią być gorsze.

    > Oczywiście nie mówię tu o tym, że ktoś chce powrotu PRL. Raczej pewien
    > sentyment. Stąd moda na namiot, a nie hotel *****, rower zamiast BMW,
    > ciuchy czy buty vintage (na czele z trampkami) itd. W Toruniu na
    > bulwarze, gdzie kręcono "Rejs" można oranżadę w butelkach jak w PRL
    > kupić ;-) Jeszcze trochę i zamiast aut przesiądziemy się na pociąg czy
    > autobus, a karty kredytowe zastąpimy gotówką.

    Ja nie mam żadnego sentymentu do PRL (może do jakichś elementów), ale
    namiot, rower itd. wcale nie były typowe dla PRL. Wiesz jak trudno było
    kupić namiot i rower (w szczególności w okolicach roku 1980)? Obawiam
    się, że na Zachodzie namioty, rowery itd. były bardziej popularne niż
    w PRL.

    Autobusów nie lubię, ale pociąg? W PRL to była porażka, teraz jest
    względnie dobrze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 375. Data: 2019-07-31 16:19:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-31 o 12:10, J.F. pisze:

    >Niebezpiecznik rzeczywiście sporo czasu poświęca mBankowi.

    sam mBank ostrzega.

    >Może złodzieje po prostu?

    Nie, tu trzeba wiekszych umiejetnosci.

    Tzn zlodziejami owszem, sa, ale pochodzic musza z jakiegos innego
    srodowiska.

    >OK. Trudna Twoja dola. Czy mam rozumieć, że każda z gęb wydaje 12000
    >rocznie na jedzenie, czy też Ty się tym zajmujesz?

    ale dlaczego "kazda" ? Razem ...

    >Jak rower to nie samochód. A jak brak samochodu to na paliwo już nie
    >trzeba wydawać.

    A czym wyskoczyc na wycieczke rowerowa gdzies za miasto ?

    >I mniej na leki itd.

    chyba, ze deszcz zlapie :-)

    >Efekt? Znowu trudno te 12000 rocznie wydać.

    Bez problemu.

    >Raz na 5 lat?

    No jakos tak, moze na 4.

    >telefon,
    >5zł na rok mnie kosztuje doładowanie.

    to internetu w telefonie nie masz :-)

    >Aparat mam od kilku lat.

    I przyjdzie zmienic.

    >raz na... 10 lat?

    Jak dobra, to na 20. A jak zla ...

    >raz na... Albo czekaj... Wynajmuję mieszkanie. Nic mnie to nie
    >kosztuje. Ot - wyposażenie.

    Kosztuje, tylko nie mozesz karta zaplacic :-)
    Za to wynajmujacy ma kilka mieszkan i bez problemu wyrabia limity :-)

    >pracodawca dał.

    a ty dziecku dales ? :-)

    >Mam w telefonie.

    To nie wiesz, ze do telefonu trzeba jeszcze smartwatcha ? :-)

    >Znowu?

    No wlasnie znowu :-)

    >To kup sprawne.

    Kupie, i zaplace karta :)

    >Ja wynajmuję - nie moja sprawa. Ma działać.

    tak czy inaczej - co roku sie pewnie jakis "grubszy" zakup trafi, i
    juz zostaje tylko 10 tys/rok.

    >Nie mam samochodu.

    a ja mam ..

    >Odpowiadam Ci: duuużo mniej.

    No coz, jesli czesc masz wliczone w najem ...
    ale i tak podsumuj wyciagi i zobacz ile Cie "zycie" kosztuje...

    >Współczuję.

    Jakos nie czuje sie pokrzywdzony :-)

    >Tak, przychodzący. Chodzi o to, że i tak, aby zachować darmowość
    >konta muszę przelać.

    >Nie.

    >Zostawiam z tego tyle, ile mi potrzeba na życie.

    >Chciałem napisać, że przelewanie pod kartę nie jest jakimś wyczynem,
    >bo i tak to robię z uwagi na darmowość konta.

    No ale jest roznica czy raz w miesiacu, czy za kazdym razem w kolejce
    do kasy :-)

    I wychodzi na to, ze tak sie chwaliles, ze 100zl mozesz stracic,
    a tu wychodzi na to, ze tysiac, albo i cztery :)

    No chyba ze przelewasz, zaraz wylewasz, a potem w miare potrzeb :-)

    >Jak to napisałeś - szukają frajerów. Oczywiście jak się stawię w
    >oddziale to natychmiast mam propozycję KK, kredytu od ręki. Zawszę
    >wówczas mówię, aby mi przedstawić propozycję depozytu. Milkną. ;-)

    Mille dzwoni i namawia na lokaty. Na 2.1% :)
    Mbank tez dzwonil i namawial ... nie pamietam 1% czy 1.5% :-)

    >Tym bardziej nie zacząłbym od zadłużania się.

    Toz przeciez nie namawiam do zadluzania, tylko do wyrobienia KK.

    >To już chyba renta, co?

    Renta to chyba po pol roku ...

    >Zdaje się, że na zwolnieniu nadal wpływa wynagrodzenie.

    ale mniejsze. A jak na smieciowce to duzo mniejsze.
    A na dzialalnosci to jeszcze mniejsze ... i chyba o ile nie zabraklo
    ci kiedys na skladke w terminie.

    >Było mądrą żonę brać! A nie wzorem Marcinkiewicza i Izabell ;-)

    Mial mądrą zone, ale widac stara i brzydka :-)

    >Tylko przy takim bezrobociu jakie jest teraz... Czy naprawdę jest
    >problem - dla chcącego! - aby nie dało się znaleźć pracy przez pół
    >roku?

    Dobra prace.
    A w dobrej firmie proces zatrudnienia trwa trzy miesiace co najmniej
    :-)

    >To chyba nawet jakiś zasiłek się należy, czy coś takiego... Nadal
    >spływa 500+, nadal żona (chyba) pracuje...

    no tak niekoniecznie, skoro sa dzieci.
    I przedszkole tez kosztuje ... moze mozna zaplacic karta :)

    >Chyba jednak proponowałbym ograniczenie wydatków niż korzystanie z KK

    To jest wlasnie ograniczenie wydatkow ... gotowki :-)

    >wiedząc, że dług będzie przeterminowany (nie ma okresów
    >bezodsetkowych 3-6 miesięcy).

    na tych 10% odsetki przez 6 miesiecy nie beda duze.
    I nie bedzie to "dlug przeterminowany", bo przeciez splacasz kwote
    minimalna.

    >Wbrew pozorom nie każdy ma hipotekę na głowie.

    Ale dosc duzo. Albo

    >A nie lepiej iść na rower niż spędzać czas przy TVP Info?

    A po rowerze co ?

    Na telewizory :-)

    >Podobno hazardziści tak mają: bardziej raduje ich wygrana niż
    >przegrana. To nawet logiczne. Jeśli na 1 wygrana przykrywa 5
    >przegranych to przy stosunku 1:3 hazardzista czerpie radość, choć
    >zmierza do katastrofy.

    >Jeśli natomiast 1 przegrana bardziej boli niż 3 wygrane to
    >hazardzistą nie zostaniesz. Długów też miał nie będziesz. Aby być
    >szczęśliwym po prostu odnosisz sukcesy wobec porażek w skali 5:1.

    ale kto nie gra, ten na pewno nie wygra :-)

    >Czyli nawet za usługę nie zapłacisz kartą... No widzisz... Ciężko te
    >pieniądze wydawać...

    Ale jak bedzie fajna promocja, to moze zmienie :-)

    >Tak. 15-dniowych. I nikt nie mówi, że 100% oszczędności.

    a widzisz - masz buforek na rozne wydatki.
    To ja mam mniejszy, bo drugi buforek mam na KK.

    Poza tym 15-dniowe na 1.9% ... toz to czysta strata a nie zysk :-(

    >Ja nie finansuję pracodawcy podróży służbowych pracowników. Nie płacę
    >też za ich pensje, telefony, biuro czy co tam. W ogóle mam tak
    >dziwnie, że uważam, iż za pracę należy się pensja pracownikowi. Że
    >tak powiem... Odwrotny kierunek przepływu niż u Ciebie.

    Alez uwazamy tak samo.
    Tylko ja nie widze problemu "pozyczenia" pracodawcy drobnej kwoty.
    Za hotel, za paliwo do sluzbowego samochodu, czy za drobne zakupy.

    >Tak, wszelkie składki są za to płacone.

    Nie, bo sie nie naleza.
    Nalezy ci sie dieta i zwrot ewentualnych wydatkow delegacyjnych.
    I podatku od tego nie ma, wiec lepiej z pensja nie mieszac.

    >Chodzi tylko o to, że dostaję gotówkę do ręki, a nie na konto.

    A ja na konto, po co mialaby sobie ksiegowa brudzic rece pieniedzmi
    :-)

    >Ciekawy punkt widzenia. Dla odmiany hipoteczni mówią: "mieszkam na
    >swoim". Kiedyś był nawet taki program dopłat "Rodzina na swoim".
    >Jakoś nie mają poczucia, że to kupione za pieniądze banku, zatem nie
    >ich. ;-)

    A kto wpisany w KW ? :-)

    >Co ciekawe - frankowicze chętnie by oddali mieszkania, skoro nie ich,
    >ale bank ich nie chce... Zatem... czyje to to jest? ;-)

    O to to to :-)

    >>> Haha... Jakbyś sprzedał po 4,275, a kupił za 4,25 to miałbyś zysk
    >Trzeba było słuchać, gdy sugerowałem ;-) Dziś byś był na zero. Zero
    >to nadal nie strata.

    No wlasnie - pare godzin przespane i zero.
    A teraz sprzedac czy trzymac ?

    >Ale dziś wielki dzień - o 20:00 FED. Kupa pieniądza znowu do
    >zarobienia. Czekaj - zerknę na złoto. Zerk: 1430. Znowu stoi.

    Mow lepiej - kupowac dolary, czy sprzedawac ?
    czy czekac do 20:01 i isc za trendem ?

    >Mylisz się. Hazard opiera się na równych prawdopodobieństwie. W
    >skrócie: prawdopodobieństwo wypadnięcia od 1 do 49 w lotto jest takie
    >samo. Podobnie liczby w ruletce, czy oczka w kościach.

    Alez skad rownym - w pokerka mozna grac, kombinacje obstawiac.

    >W przypadku inwestycji w grę wchodzi także pewna wiedza. Pewnie
    >dlatego ekonomię uważa się za naukę, a hazard niekoniecznie.

    Jak to ktos mowil - gdyby ekonomia byla nauka scisla, to by na swiecie
    biedy nie bylo :-)

    Ja tylko o tym, ze akurat na walutach to zebys zarobil to ktos musi
    stracic.

    Na zlocie akurat podobnie, ale dlugoterminowo zapewne utrzyma wartosc

    >Sęk w tym, że nadal nie zarobiłeś.

    Co nie przeszkadzaloby mi sie cieszyc :-)

    No i ciagle mamy temat z poczatku ... czy jak zarobiles w zlotowkach,
    to aby na pewno zarobiles ? :-)

    >W ogóle nie płynne. No chyba, że podgrzane do pewnej temperatury. ;-)
    >A tak serio - walutą się obraca, zatem generuje zysk. Gdybyś kupił
    >USD po 3,80 to dziś byłbyś tylko 4000 zł ze 100.000. Jakoś... w 2
    >tyg.? Nie należy zapominać, że miałbyś też 1,2% rocznie.

    Na lokacie w Mille ?
    1.2% dodadza ... a jak kurs spadnie, zamiast wzrosnac ? :-)

    >To różnie. Zakładam sobie jakiś cel.

    >To proste. Mogę założyć, że sprzedam, gdy kurs wzrośnie o 5 gr. Będę
    >czekał ok. miesiąc, może dwa. Mogę, że o 10 gr. Wtedy może być i pół
    >roku, a nawet rok. Ale mogę o 1 gr. (tzw. skalping) i wtedy... jutro
    >;-)

    Ale gdzie wtedy pieniadze czekaja - w kantorze/gieldzie, czy
    bezpiecznie w banku ?

    5gr na forexie to w 4 dni bylo..

    >Pytanie co lepsze: jedni wolą dynamikę, inni rzadziej, a konkretniej.

    Na dynamice mozna sie przejechac, na konkrecie mozna sie przejechac
    konkretnie :-)

    J.

  • 376. Data: 2019-07-31 16:25:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Token sprzętowy? Technologia stara, ale... może?
    > A U2F?

    Problemem jest to, że musimy ufać własnemu komputerowi. Jeśli ufamy, to
    żadnego takiego U2F nie potrzebujemy (z tego powodu, możemy go
    potrzebować np. dla wygody). Jeśli nie ufamy, to nie możemy wykonywać
    żadnych operacji, który treści nie możemy obejrzeć i zatwierdzić na
    czymś, czemu ufamy.
    Oczywiście bezpieczeństwo rzadko jest czarno-białe, ale ogólna zasada
    jest taka.

    > W trakcie logowania do bankowości internetowej mBank poprosi klientów
    > o podanie hasła SMS lub potwierdzenie operacji mobilną autoryzacją.
    > Wyjątkiem będzie sytuacja, w której klient doda komputer do zaufanych.
    > Wówczas bank będzie go prosił tylko od czasu do czasu o dodatkowe
    > potwierdzenie logowania.
    > Alior także stawia na listę zaufanych urządzeń. Podobnie Getin.

    Czyli na utopię.
    Z tym, że o ile to nie gwarantuje bezpieczeństwa, to może być sensowne
    pod względem kosztów i strat. O ile te straty pokryje bank (rozkładający
    straty na wszystkich klientów).

    Dodatkowo hasła SMS mogą być mniej bezpieczne od list papierowych.
    Choćby wyłudzenie karty SIM. Aczkolwiek chwilowo statystyka jest na
    korzyść SMSów.

    > Zakładając, iż loguję się do systemu tylko i wyłącznie w domu - takie
    > zaufane urządzenie rozwiązałoby problem phishingu.

    ... gdyby istniało :-(

    > Wydaje mi się, że w procesach poszlakowych zapadają wyroki.

    Owszem. Nawet bardzo surowe, co nie znaczy, że wystarczająco często
    słuszne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 377. Data: 2019-07-31 16:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-31 o 11:32, J.F. pisze:

    >A jednak. Zatem logika wywodu pewnie się nie sprawdza w praktyce.

    >Wydaje się, iż stabilne finansowanie (czyli tzw. płynność) jest
    >potrzeba KAŻDEJ firmie.

    W banku jest potrzebne wielokrotnie bardziej :-)

    >Kwestia skali - ile % osób się wycofa. Przecież reklamacje czy
    >naprawy gwarancyjne też są wkalkulowane w cenę produktu.

    No, jak widac Idea i Getin mialy spore problemy, nie bardzo zawinione,
    a teraz sytuacja jest jakby opanowana, mimo zawinionych problemow :-)

    >Wcale tak nie twierdzę.

    Ogolnie ciekaw jestem co te banki tak chetnie wciskaja KK,
    i jedno sie nasuwa - dla tych 10% od zadluzenia.

    Ale ja tam place zero, wiec mnie nie dotyczy :)

    Ale wciskaly tez, gdy RRSO na kredytach bylo powyzej 10%.
    Czyzby o latwosc przekroczenia chodzilo ?
    Klient po drobny kredyt nie przyjdzie, a jak przyjdzie to sie
    wystraszy.
    A z KK swoje zdolnosci przekroczy :-)

    J.

  • 378. Data: 2019-07-31 16:27:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Jak z coca-colą. Wszak wszyscy wiemy, że odrdzewia, sama chemia,
    > kokaina w niej pływa itd. A! I jeszcze McDonald's to to samo ;-)

    Koki to tam nie ma od wielu lat :-(
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 379. Data: 2019-07-31 16:29:10
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Dobra dobra, ono wcale nie było takie jak w PRL. Jedyny punkt wspólny to
    > brak pasteryzacji.

    Masz rację. Ta nowa nokia 3310 też jakby mało ma wspólnego z pierwszym
    modelem. Niemniej - widać, jak niektórzy producenci próbują grać na
    sentymencie.
    Buty RELAX podobno też się pojawiły ;-)

    > Ja nie mam żadnego sentymentu do PRL (może do jakichś elementów), ale
    > namiot, rower itd. wcale nie były typowe dla PRL.

    Myślę, że "marka" Wigry 3 była wówczas... może nawet teraz... bardziej
    rozpoznawalna niż Geant.
    A bydgoska firma Romet?

    To były produkty o wiele bardziej wywołujące emocje, by nie powiedzieć
    pożądanie, niż dzisiejsze.

    Wiesz jak trudno było
    > kupić namiot i rower (w szczególności w okolicach roku 1980)?

    Może tak to jest, że gdy coś przychodzi trudniej to się to bardziej ceni?
    Okolice '80 to wiesz... blisko stanu wojennego - raczej "specyficzny"
    okres. Myśląc PRL mam na myśli 2 połowę lat 80. lub 70.

    A wiesz... Komedie typu "Seksmisja" czy "Vabank" też mnie jakoś bardziej
    śmieszą niż "Planeta singli", "Testosteron" czy tam te romantyczne dziś.

    Obawiam
    > się, że na Zachodzie namioty, rowery itd. były bardziej popularne niż
    > w PRL.

    A jednak Zachód bardziej się kojarzył z dobrym samochodem, dużym domem
    (najlepiej z basenem), podróżami, hotelami itd. Mam wrażenie, iż wizja
    Zachodu to niekoniecznie rodzina z rowerem, sakwami, na wycieczce.

    > Autobusów nie lubię, ale pociąg? W PRL to była porażka, teraz jest
    > względnie dobrze.

    Nadal ogrom taboru (szczególnie Przewozy Regionalne) pamięta PRL. I to
    lata 70.
    Oczywiście świat się zmienia i nie oczekuję jakości z tamtych lat.
    Pewnych priorytetów. Wtedy pociąg był tani. Dziś także jest. Pociąg w
    PRL to podstawowy środek transportu i zniechęcanie do aut (na talony,
    zapisy itd.). Dziś idziemy w podobnym kierunku - zniechęcanie ma nieco
    inny charakter (głównie finansowy).

    W czasie strajków w Trójmieście SKM jeździło, bo to kręgosłup
    Trójmiasta. A ludzie jeździli nie tylko do pracy, ale też do lekarza, na
    zakupy itd. Dziś to wraca. W 2018 r. Szybka Kolej Miejska przewiozła 42
    218 tys. pasażerów. 4 lata wcześniej 37,7 mln.
    Podobnie w Warszawie widzę tendencję do korzystania z komunikacji (na
    czele z metrem) niż auta.

  • 380. Data: 2019-07-31 16:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-31 o 11:26, J.F. pisze:

    >To zależy co masz na myśli. Samo istnienie takiej maszyny było
    >ukrywane.

    Bynajmniej.
    To poczatkowo byla maszyna cywilna, opatentowana - wiec ujawniona,
    wystawiana np na targach (dla bankow ?).

    Bodajze kilka sztuk polski wywiad kupil, tylko skrycie :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Enigma#Wersja_handlowa
    _Enigmy

    Tajny mogl byc fakt zaadaptowania jej przez niemieckie wojsko,
    i specyficzne rozwiazania w tej wersji.

    I tutaj "ujawnienie" ma w naszym jezyku niezbyt pasujace znaczenia.

    J.