  • Data: 2002-11-28 07:57:08
    Temat: Sprzedaż mieszkania na kredyt a zabezpieczenie
    Od: "Jarek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    jutro sprzedaję swoje mieszkanie. Osoba, która je kupuje ma tylko 20% swoich
    pieniędzy, na resztę bierze kredyt. Ale kredytu nie dostanie dopóki nie
    będzie spisanego aktu notarialnego. Ja z kolei mogę nie podpisać aktu
    notarialnego nie mając 100% pieniędzy. W jaki bezpieczny sposób można wybrnąć
    z tej sytuacji?
    Jutro mija termin podpisania aktu wyznaczony umową wstępną. Zobowiązała się w
    nim, że reszta pieniędzy zostanie wpłacona w dniu podpisania aktu. Tak jednak
    nie będzie bo przelew z banku idzie chwilę. Wydaję mi się, że zgodnie z
    prawem mogę ją postraszyć zerwaniem umowy przedwstępnej przez nią i
    przepadkiem zaliczki. Czy mam rację?
    Jarek

    P.S. Dodam, że ta osoba jeszcze żąda ode mnie bym sie jutro wyprowadził z
    mieszkania, co już wydaję mi się zupełnie śmieszne.