  • 1. Data: 2010-07-29 08:45:11
    Temat: Śmierć współmałżonka a tajemnica bankowa
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Czy zona po smierci męża uzyska w banku informacje na temat ew. depozytów/
    pożyczek/ stanu konta itp.
    Czy bank powinien od razu udzielić tych informacji czy dopiero po zamknieciu
    postepowania spadkowego/

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-07-29 12:36:08
    Temat: Re: Śmierć współmałżonka a tajemnica bankowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
    > Czy zona po smierci męża uzyska w banku informacje na temat ew.
    > depozytów/ pożyczek/ stanu konta itp.
    > Czy bank powinien od razu udzielić tych informacji czy dopiero po
    > zamknieciu postepowania spadkowego/

    uzyska. Na podstawie decyzji o nabyciu spadku.

  • 3. Data: 2010-07-29 12:43:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > uzyska. Na podstawie decyzji o nabyciu spadku.

    A połowa nie jest jej jako majątek wspólny?

    MJ

  • 4. Data: 2010-07-29 13:38:45
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    Wtedy tak to oczywiste.
    Ale bardziej chodzi mi czy powinni podac jakies informacje żonie przed
    nabyciem spadku.
    Bo teoretycznie moze sie okazać ze mąż miał tam kredyt i nie warto spadku
    nabywać.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-07-29 13:49:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Jul 2010 07:36:08 -0500, w <i2rsjv$280$8@inews.gazeta.pl>, witek
    <w...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > uzyska. Na podstawie decyzji o nabyciu spadku.

    Każdy spadkobierca może mieć wgląd w historię konta?
    A jakiś przepis?

  • 6. Data: 2010-07-29 13:50:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Jul 2010 15:38:45 +0200, w <i2s096$4rs$1@news.onet.pl>, "Kris"
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > nabyciem spadku.
    > Bo teoretycznie moze sie okazać ze mąż miał tam kredyt i nie warto spadku

    Weź pod uwagę, że spadek prawnie nabywa się z _chwilą_ śmierci spadkodawcy, a
    nie z chwilą wydania postanowienia.

  • 7. Data: 2010-07-29 14:30:12
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > nabywać.

    >Weź pod uwagę, że spadek prawnie nabywa się z _chwilą_ śmierci spadkodawcy,

    Ale w ciągu pół roku bodajże mozna odrzucić spadek.

    Ale dalej nie wiem czy bank udostepni zonie dane z konta zmarłego mężą.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-07-29 14:37:12
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale dalej nie wiem czy bank udostepni zonie dane z konta zmarłego mężą.

    Nie
    Za życia powinna była się zorientować

  • 9. Data: 2010-07-29 14:38:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Lip, 16:30, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w
    wiadomościnews:hn13569pefkhpkq7vgkfu003nnjphdr2gn@4a
    x.com...

    > Ale w ciągu pół roku bodajże mozna odrzucić spadek.
    >
    > Ale dalej nie wiem czy bank udostepni zonie dane z konta zmarłego mężą.

> [...]

    Bank zonie nie udzieli ale sad moze bank zwolnic z tajemnicy bankowej
    w toku postepowania spadkowego: art. 105 ust. 1 pkt 2 ppkt d prawa
    bankowego.

  • 10. Data: 2010-07-29 14:44:46
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Bank zonie nie udzieli ale sad moze bank zwolnic z tajemnicy bankowej
    >w toku postepowania spadkowego: art. 105 ust. 1 pkt 2 ppkt d prawa
    >bankowego.

    Ok dziękuje za konkretna odpowiedż.
    Sprawa juz w sumie nieaktualna bo nieformalnymi swoimi kanałami ustaliłem
    stan faktyczny.

    Krzysiek