  • 1. Data: 2003-03-18 08:38:04
    Temat: Skradziona karta kredytowa (następna)
    Od: "romadur" <t...@x...wp.pl>

    Problem
    Karta EC z PeKao została ukradziona 21 lutego, ale tak sprytnie, że nic nie
    zauważyłem (złodziej podebrał portfel, wyjął tylko tę jedną kartę, zostawił
    gotówkę. Portfel podrzucił do kurtki). Nie zauważyłem kradzieży do 11 marca
    ( mam inne karty kredytowe, karty do makro, selgrosu, karty punktowe do
    stacji benzynowych, wizytówki itp) Optycznie w portfelu było O.K., a tej
    karty po prostu nie używałem. Po zauważeniu straty, kartę zastrzegłem i
    sprawę zgłosiłem na policji ( nic nie będą robić, bo na pewno zgubiłem, a
    oni nie są od tego)
    Karta miała limit 3 000PLN.
    Po kradzieży korzystano z niej wielokrotnie ( kilkadziesiąt razy ).
    Złodziej skasował prawie 9 000 PLN do 5 marca - okres rozliczeniowy za luty
    (przekroczył limit trzykrotnie), i 2 600PLN do dnia zastrzeżenia karty ( w
    następnym okresie rozliczeniowym). Gdyby nie można było przekroczyć limitu
    zlodziej wywaliłby ją przecież sądząc, że jest zablokowana po zgłoszeniu
    kradzieży.
    Kartę skradziono w Klifie w Warszawie, pierwszy zakup (na kwotę 2 700
    również w Klifie - następne mniejsze ca 200PLN każdy). Klif jest
    "okamerowany" - rozmawiałem z szefem jego ochrony i twierdzi, że jest b.
    prawdopodobne, iż mają foto samej kradzieży i sklepu, w którym dokonano
    pierwszego zakupu. Mogą te kasety udostępnić jedynie policji ( ta nic nie
    chce robić). Ustawowo po miesiącu kasty są niszczone.
    Pytania
    Co mogę zrobić w tej sytuacji, by odzyskać kasę choć w części ( zostałem
    dosłownie puszczony z torbami)?
    Jak to jest możliwe, że limit karty został przekroczony tak bardzo?
    Jak to jest możliwe, że pomimo kilkudziesięciokrotnego używania karty nikt
    nie zakwestionował podpisu ( nie jest on ponoć łatwy do podrobienia).
    Mówi się, że bank może żądać skradzionej karty, by porównać podpisy na potw.
    transakcji. Przecież mam inne karty z moim podpisem (tym samym, co na
    ukradzionej karcie). Bank ma też wcześniejsze potwierdzenia transakcji
    dokonywanych tą kartą.
    Błagam, poradźcie coś.

  • 2. Data: 2003-03-18 08:53:23
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa (następna)
    Od: f...@w...pl

    jak to policja nie chce nic robić - to zgłosiłeś to przestępstwo czy nie?
    zawsze możesz złożyć skargę na opieszałość jej działań

  • 3. Data: 2003-03-18 08:56:00
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Przecież mam inne karty z moim podpisem (tym samym, co na
    > ukradzionej karcie). Bank ma też wcześniejsze potwierdzenia transakcji
    > dokonywanych tą kartą.
    > Błagam, poradźcie coś.

    Bank ma tak skonstruowany regulamin aby sam na tym stracil najmniej.
    Moze jednak ktos doda Tobie otuchy bo ja to widze czarno :(

    PiotR

  • 4. Data: 2003-03-18 10:06:22
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "romadur" <t...@x...wp.pl> wrote in message

> [...]
    > pierwszego zakupu. Mogą te kasety udostępnić jedynie policji ( ta nic nie
    > chce robić). Ustawowo po miesiącu kasty są niszczone.

    Napisz skarge do komendanta jednostki policji, w ktorej zglosiles
    zawiadomienie, z kopia do jednostki nadrzednej. Wyjasnij koniecznie, ze mimo
    mozliwosci sprawdzenia kamer w Klifie policja odmowila dzialania. Jesli nie
    dostaniesz odpowiedzi, kieruj sprawe do mediow, moze do GW i do Federacji
    Konsumentow. ewentualnie od razu pisz skarge z kopia do GW/FK.
    Jesli chodzi o nieuprawnione transakcje, to powinni chyba je uznac, skoro
    podrobiono Twoj podpis - odpowiedzialnosc powinien poniesc sklep, ktory
    dopuscil do transakcji bez sprawdzenia podpisu. Ale to tylko moja opinia,
    niech sie wypowiedza bardziej doswiadczeni na grupie.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 5. Data: 2003-03-18 10:12:06
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Danio wrote:

    > Jesli chodzi o nieuprawnione transakcje, to powinni chyba je uznac,
    > skoro podrobiono Twoj podpis - odpowiedzialnosc powinien poniesc
    > sklep, ktory dopuscil do transakcji bez sprawdzenia podpisu.

    Właśnie chodzi o to, że nie uznają, bo nie można stwierdzić, że podpis
    podrobiono - karty przecież nie ma. Być może przed sądem dopuszczono by
    jakąś analizę grafologiczną, tylko nie wiadomo, czy do przesądzenia o
    podrobieniu podpisu grafologowi wystarczy podpis ze slipu (jeżeli był
    podrobiony dość udanie), który zawiera max 2 wyrazy (imię i nazwisko). Wyrok
    sądu jest niepewny, poza tym opieszałość sądów w Polsce jest znana, że już o
    kosztach nie wspomnę.
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2003-03-18 10:15:52
    Od: "JarQ" <j...@o...pl>

    Witam Wtrące swoje 3 grosze a co z bakową kartą podpisów???? przecież tam
    jest oryginalny podpis czyz nie?
    Pzdr
    JarQ

  • 7. Data: 2003-03-18 10:19:44
    Temat: Re: Re: Skradziona karta kredytowa (następna)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 18, 2003 at 11:15:52AM +0100, JarQ wrote:

    >Witam Wtrące swoje 3 grosze a co z bakową kartą podpisów???? przecież tam
    >jest oryginalny podpis czyz nie?

    1. to sa wzorce podpisow do banku, nie KK.
    2. a jak mam KK niezwiazana z kontem?

    --

    --w

  • 8. Data: 2003-03-18 10:20:55
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JarQ wrote:
    > Witam Wtrące swoje 3 grosze a co z bakową kartą podpisów???? przecież
    > tam jest oryginalny podpis czyz nie?

    Ten podpis nie jest podpisem z karty - a slipy porównywane są z podpisem na
    karcie - karty brak - reklamacja nie jest uznawana. Nie przesądzam, co na
    ten temat zadecydowałby sąd.
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-03-18 11:06:33
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> wrote in message
> [...]
    na
    > karcie - karty brak - reklamacja nie jest uznawana. Nie przesądzam, co na

    więc może od dzisiaj każdy powinien sobie wykonać skan swojej karty z
    podpisem ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2003-03-18 11:19:13
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    plusz napisał(a):

    > więc może od dzisiaj każdy powinien sobie wykonać skan swojej karty z
    > podpisem ?
    tez sie nie da, bo nie bedzie wiadomo czy w chwili dokonywania zakupow
    na karcie byl ten podpis czy moze zlodziej np. nakleil inny
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt