  • 11. Data: 2015-08-12 15:19:23
    Temat: Re: SK Bank - Ustanowienie zarządu komisarycznego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 13:34:15 +0200, Arek napisał(a):
    > KNF ostatnio szaleje, za błachostkę nie mającą znaczenia dla kondycji banku
    > nakazał dotychczasowemu właścicielowi sprzedaż FM banku. Ale chyba przegiął:
    > http://nf.pl/przedsiebiorca/knf-na-razie-odpuszcza-w
    -sprawie-fm-banku-i-abris-capital-partners,,48642,23
    0

    > Być może SK naprawdę miał problemy z płynnością - potrzebny jest sukces.
    > Tak czy inaczej oprocentowanie miał wysokie i do tego np. dla zmiennych

    Problemy z plynnoscia nie sa potrzebne - np oglaszasz lokaty na 10%,
    kapital wplywa/przestaje wyplywac, a za rok bankrutujesz, bo tych 10%
    nie zarobiles.

    Z komunikatu wypadaloby, ze KNF zadzialala prewencyjnie - dostrzegl
    problemy, nakazal opracowanie programu naprawczego, takiego zarzad nie
    opracowal, czy tez opracowal nieodpowiedni, to ustalil zarzad
    komisaryczny.

    A te problemy, to moze byc np zbyt mala wartosc kapitalow wlasnych.

    > lokat
    > obniżał je wolniej dla trwajacych niż dla nowych co jest chyba żadkością.
    > Tymczasem realne stopy spadły bardziej i chyba rzeczywiście bank może mieć
    > problemy.

    To zalezy jak mu sie udawalo kredytow udzielac, dzis nie dziwi RRSO
    20%, to i lokaty mozna miec wysoko oprocentowane.
    Ale trzeba miec takich kredytobiorcow, i to wyplacalnych.

    J.

  • 12. Data: 2015-08-12 15:25:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 13:05:56 +0200, PP napisał(a):
    > Zarząd komisaryczny to wdroży ale proceedury kontrolowanej sprzedaży
    > (upadłość) - tak jak to zrobli ze SKOK Kopernik (sprzedali pekao sa)

    Jest to mozliwe, ale to tez forma opanowania sytuacji.
    A moze zarzad okaze sie kompetentny i polepszy sytuacje ... choc po
    takim komunikacie nie bedzie latwo :-)

    Co mnie tylko zastanawia, to "Na czas trwania zarządu komisarycznego
    kompetencje innych organów banku zostają zawieszone"
    Wszystkie i wszystkich ? Czy wyplate pieniedzy albo udzielenie kredytu
    przez pracownika tez to obejmuje ? No to ciekawe moze byc dalsze
    dzialanie :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-08-12 15:26:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2015 15:19:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > To zalezy jak mu sie udawalo kredytow udzielac, dzis nie dziwi RRSO
    > 20%,

    20% RRSO to dość atrakcyjna oferta;)

    http://www.money.pl/sekcja/kredyty-gotowkowe-marzec-
    2015/

    Dane z marca 2015 więc trochę starawe ale RRSO znacznie wyższe jak 20% tam się
    pojawia

  • 14. Data: 2015-08-12 16:21:50
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Za gazetą:

    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,18538579,knf-w
    prowadza-nadzorce-komisarycznego-do-sk-banku-w-wolom
    inie.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&
    utm_campaign=BizTechLink

    "Po otwarciu placówki, jak donoszą klienci, bank miał ograniczyć maksymalne wypłaty
    gotówki do tysiąca złotych na osobę."

    Ciekawe co z przelewami wykonywanymi online. Czy chodziło o braki gotówki czy
    chronienie odpływu środków z banku.

  • 15. Data: 2015-08-12 19:53:37
    Od: b...@o...pl

    W dniu środa, 12 sierpnia 2015 16:21:52 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:
    > Za gazetą:
    > "Po otwarciu placówki, jak donoszą klienci, bank miał ograniczyć maksymalne wypłaty
    gotówki do tysiąca złotych na osobę."

    Może i ograniczą, ale jak narazie to kaczka dziennikarska.

  • 16. Data: 2015-08-12 22:46:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 06:26:19 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    2015/

    > Dane z marca 2015 więc trochę starawe ale RRSO znacznie wyższe jak 20% tam się

    Jak oni to wypunktowali ?

    Jedynym kryterium powinno byc RRSO, chyba ze jakies punkty za
    wczesniejsza splate, prolongate itp.
    A tu RRSO mocno rozne .

    Kolejna sprawa - raty przy tych 3000 prawie takie same.
    Od 256 do 266 zl. Ale RRSO mocno rozne ... prowizja zawsze platna z
    gory, czy roznie bywa ?

    J.