    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zbyt silny złoty byłby problemem
    Date: Fri, 12 Apr 2024 20:05:39 +0200

    On Fri, 12 Apr 2024 18:42:07 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:uvb1l4$o2a$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    > Mnie ciekawi dlaczego funt kosztuje 5zł a nie np 6zł?

    A to akurat bardzo proste.
    Bo funt kosztuje ~1.17 euro, a euro kosztuje ~4.3 PLN.

    > Czy jakaś Glapa zafiksowała sobie. Teraz!
    > Od teraz bronimy kursu. Wcześniej nam powiewało.
    > Czy rynek reguluje?

    NBP oficjalnie mówi, że nie interweniuje i nie broni,
    ale jednak stale cos tam kupuje i sprzedaje.
    Czy ma to wplyw na rynek? trudno ocenić.

    Największy wpływ ma raczej bilans handlu zagranicznego,
    ale tu tolerancja jest IMO dość duża.

    > Euro ciągle tanieje a zł się umacnia.
    > Skupuję euro. Przynajmniej na wakacje będe miał.
    > Ale ileż można wydać?

    Ale po co skupujesz, skoro tanieje?
    Chyba, ze za funty skupujesz.
    Złotówki skupuj, skoro się umacniają :-)

    > Słowacy, Portugalczycy, Włoszka się cieszą.
    > Polak stoi wkurwiony. To na ch. mi ten złoty?

    Oj tam oj tam - zwykłego Polaka to mało interesuje, chyba ze na
    wakacje jedzie za granicę, alebo słyszy ze benzyna podrozała na skutek
    umocnienia się dolara :-)

    A Słowacy i reszta mają podobne problemy, tylko na innych walutach :-)

    J.