    From: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: współczynnik wypłacalności...
    Date: Tue, 13 Apr 2004 20:04:50 +0200
    Sender: w...@o...pl@ej101.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W artykule news:1uy6lfml7ywdl.16klru7u1lhkv$.dlg@40tude.net,
    niejaki(a): Tam Tam z adresu <t...@w...pl> napisał(a):

    > Mianowicie dotyczy ono "współczynnika wypłacalności banku"... na jakim
    > poziomie powinien on być, o czym świadczy jego wysoki/niski poziom...

    Dolną granicę określa Prawo Bankowe na 8%. Górnej w zasadzie nie ma, ale
    optymalny poziom jest między 10 a 15% (najlepiej w okolicach 12%).
    Poziom poniżej 8% - to jak z tego wynika przestępstwo :-) . Mówiąc
    poważnie: zagrożenie brakiem wypłacalności z powodu zbyt ryzykownej (i
    nietrafnej) polityki. Poziom zbyt wysoki świadczy o nieumiejętnym, zbyt
    pasywnym zarządzaniu strukturą aktywów/pasywów, czyli mówiąc w sposób
    bardzo uproszczony - trzymanie środków w sejfie, zamiast w pracy (zbyt
    niski poziom aktywów pracujących, głównie kredytów). To tyle w paru
    zdaniach. Reszta w literaturze i w googlach.

    --
    woy

    z pamiętnika kadrowca:
    "Jestem blondynka, ale kumata!" [Magda H.]