    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wpis hipoteki -formalności
    Date: 16 Jun 2006 19:24:04 +0200

    > najpierw spytaj sie w biurze notarialnym
    > poniewaz z reguły oni składają wniosek do sądu
    > http://www.sciaga.pl/tekst/21380-22-ksiegi_wieczyste
    prawo/prawo_a_7.html

    Bez takich.
    Nie proponuj czegos za co gosciu zaplaci ok.1000 pln, jesli zleci to
    notariuszowi. Notariusz wysyla dokumenty do sądu po akcie notarialnym,
    natomiast wpis do hipoteki moze sobie zrobic sam i to polecam.

    Jezeli bedzie to wpis do hipoteki na rzecz banku przy kredycie hipotecznym,
    to w banku powinni przygotowac Ci komplecik dokumentów tj. wniosek w dwóch
    kopiach (z których jedną potwierdzoną po zlozeniu w sądzie zanieszesz do
    banku) oraz PCC do oplacenia w US i dostarczenia dowou zaplaty do banku.
    Zazwyczaj po czyms takim dopiero bank uruchomi kredyt. To ze w momencie
    zlozenia wniosku o wpis do hipoteki nie ma jeszcze zalozonej ksiegi nie ma
    znaczenia. Bedzie to lecialo równolegle i nowa ksiega pojawi sie juz z
    wpisaną hipoteką.
    Otrzymasz zawiadomienie z sądu o zalozeniu ksiegi i dokonaniu wpisu hipoteki
    na rzecz banku. Wtedy wystepujesz o wypis z ksiegi i otrzymaną dostarczasz
    do banku w celu zwolnienia zabezpieczenia, za ktore w ten czy w inny sposob
    placisz do momentu wpisu hipoteki na kredytowanej nieruchomosci.

    Notariusz w przypadku wpisu hipoteki nic wiecej nie zrobi oprocz zaniesienia
    papierów do sądu i skasowania Ciebie.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl