    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wieloletni plan finansowy państwa
    Date: Thu, 2 Sep 2010 13:45:32 +0200

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i12v76tlhcs54cmotdt3bmbedd0aos4vip@4ax.
    com...

    > ja tam "fun" wolę w kabarecie, ale cóż, masz czynne prawo wyborcze i
    > nic nie poradzę na to, że wolisz "fun" od zrównoważonego budżetu :-)

    Wolę, i uważam że mam rację. To bez większego znaczenia, które ugrupowanie
    będzie "rządziło". Zresztą co komu po zrównoważonym budżecie przez rok czy
    dwa, bo takie rzeczy naturalnie da się księgowo osiągnąć, tu się czegoś nie
    wliczy, tam się coś doliczy i jest. Katastrofa obecnego systemu
    socjalno-państwowego i tak wydaje mi się nieunikniona w tym sensie, że nawet
    na głębokie reformy jest już za późno, czas ten minął kilka lat temu. No
    chyba, że za reformy uznamy jakieś szokowe działania, typu odbieranie praw
    do świadczeń emerytalnych i zdrowotnych w drodze losowania albo zmiany prawa
    itd.

    Zobacz, kilka lat temu pisało się tu na grupie, że będzie zamach na środki w
    OFE i właśnie jesteśmy świadkami początku procesu, który skończy się zapewne
    nacjonalizacją środków z OFE. A kilka lat później najprawdopodobniej nastąpi
    wielki finał. Tak więc przywiązywanie nadmiernej wagi do tego "kto jest u
    władzy" nie wydaje mi się nadmiernie racjonalne. A do tego gdyby do resortów
    gospodarczych wystawili ludzi klasy Mieczysława Wilczka z rządu Rakowskiego,
    to może by to wszystko pociągnęło jeszcze z kilka lat dłużej. A jestem tym
    żywotnie zainteresowany, bo chcę żeby OFE były obecne na polskiej giełdzie.
    :-)