  • Data: 2022-06-14 22:09:22
    Temat: Re: wakacje kredytowe: hit czy kit?
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 14.06.2022 o 11:25, Robert_DF pisze:

    > a stanowisko analityka, z którym się już kilka razy spotkałem:
    > "korzysta pan z wakacji więc ma problem ze spłatą zobowiązania i
    > jednocześnie wnioskuje o nowe zobowiązanie?"

    Po pierwsze to klient musiałby chcieć następny kredyt. A przy rosnących
    stopach i ratach to nie jest takie pewne, że klient spłacający hipotekę
    będzie chciał następny. Pewnie to bańka znajomych i współpracowników ale
    zdecydowana większość nich jedyny kredyt jaki mają to hipoteczny na
    lokum w którym mieszkają (KK spłacanych w GP nie liczę). Najczęściej
    jeszcze nadpłacany by szybciej skończyć spłacać. Tu pewnie świat z
    perspektywy pośrednika kredytowego wygląda zupełnie inaczej.

    Po drugie skąd bank i analityk ma wiedzieć, że klient korzysta z
    wakacji? Przecież w BIK tego ma nie być (czy jednak będzie?). Oczywiście
    chodzi o sytuację gdy o następny kredyt wnioskujemy w innym banku niż
    kredyt z wakacjami.

    > to nie chodzi o to, że banki ryzyka nie lubią, one mają obowiązek nim
    > zarządzać, dbać o portfel itp...

    Jak prawie wszyscy klienci z kredytem hipotecznym skorzystają z wakacji
    to banki się zamkną na takich klientów? Nie wydaje mi się. O ile
    doniesienia medialne są prawdziwe i nie pomijają jakichś istotnych
    szczegółów to jest do darmowa kasa dla klientów banku (z ich
    perspektywy) więc powinni masowo z tego skorzystać.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu