eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiuwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy › Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
  • Data: 2003-01-06 11:20:57
    Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030104/ekonomia/ekon
    omia_a_3.html

    Ciag dalszy :D

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030106/ekonomia/ekon
    omia_a_4.html

    Telekomunikacja
    Błędne rachunki i kłopoty z Internetem

    Fatalny początek roku

    Skala błędów w wystawionych warszawiakom przez Telekomunikację Polską SA
    rachunkach za listopad 2002 r. jest większa, niż wynikało z pierwszych
    sygnałów. Błędy dotyczą nie tylko adresów, ale także wysokości opłat. W tej
    sytuacji wszyscy, którzy zamawiają w Warszawie jakiekolwiek usługi dodatkowe
    w TP SA, powinni sprawdzić swoje rachunki, bo mogą za listopad zapłacić
    więcej lub mniej, niż powinni.


    W sobotniej "Rz" opisaliśmy pierwsze wykryte błędy w listopadowych
    rachunkach. Dotyczyły zamiany danych związanych z adresem zameldowania
    abonenta, adresem do korespondencji oraz adresem, pod którym zainstalowany
    jest telefon. Bankowcy ostrzegali, że jeśli abonent przy regulowaniu
    rachunku korzysta z usługi polecenie zapłaty lub zlecenie stałe, to
    zawierający błędne dane rachunek zostanie odesłany TP SA. Przedstawiciele TP
    SA twierdzili, że, ich zdaniem, skala błędów jest niewielka (w Warszawie i
    okolicy jest 1,16 mln linii telefonicznych) i wszelkie błędy zostaną
    naprawione do końca stycznia.

    Po naszym sobotnim tekście otrzymaliśmy od czytelników sygnały o innych
    błędach w rachunkach. Tym razem ich konsekwencją są wysokości listopadowych
    faktur TP SA.


    Raz drożej, raz taniej

    Czytelnik ze Śródmieścia poinformował nas, że o 1 zł staniała mu opłata za
    łącze stałe do Internetu. - Ta opłata zależy od długości łącza. Jest bardzo
    zimno, więc może odległość się zmniejszyła - ironizował.

    Na Ursynowie niektóre rachunki nie uwzględniają opłat za rabatowe pakiety
    internetowe, za tańsze rozmowy do trzech wybranych osób, a także za CLIP
    (identyfikacja numeru osoby dzwoniącej). W efekcie rachunki są wyższe, niż
    być powinny.

    Czytelnik z Woli zasygnalizował, że na jego rachunku "liczba rozmów jest na
    oko o 1/3 mniejsza niż zwykle, ale akurat tym się nie martwię i nie będę
    reklamował". - Rachunek był zawyżony o około 400 zł. Złożyłam reklamację -
    mówiła nam właścicielka firmy mającej siedzibę w centrum miasta.

    Jedna z osób powiedziała nam, że zmieniono jej tańszy pod względem stałej
    miesięcznej opłaty abonament "Oszczędny" na droższy "Standardowy". Inna
    stwierdziła, że rachunek nie zawiera opłaty za dostęp do Internetu łączem
    SDI, a także za CLIP, i dodała: "Traktuję to jako Noworoczną promocję TP SA
    i czekam co będzie dalej".

    - Opłaty za dodatkowe usługi będą uwzględnione w drugim styczniowym
    rachunku - mówił nam w sobotę przedstawiciel biura prasowego TP SA. Gdy
    komunikowaliśmy to abonentom firmy, głośno zastanawiali się, dlaczego w
    pierwszym rachunku o tym operator nie poinformował.

    Kłopoty z rachunkami wynikają z błędów przy przenoszeniu baz danych między
    starym a nowym systemem billingowym. W grudniu 2002 r. warszawska TP SA
    zmieniała system billingowy z Tytana (producentem jest krakowski ComArch) na
    Serat 2 (producentem jest spółka Spin z grupy Prokom).


    Kataklizm w Internecie

    Warszawskie rachunki to nie jedyny aktualny problem TP SA. Od 2 stycznia
    znów - tak jak w poprzednich kilku miesiącach - są olbrzymie kłopoty z
    połączeniem się z Internetem, zarówno za pomocą dostępu wdzwanianego na
    administrowane przez narodowego operatora numery 020 XXXX, jak i z tzw.
    szerokopasmowym Internetem w technologii ADSL (usługa Neostrada+).

    Według informacji umieszczonych przez TP SA w grupie dyskusyjnej
    pl.internet.komunikaty (służy do publikowania przez dostawców Internetu
    informacji m.in. o awariach), w czwartek i piątek w całej Polsce przez wiele
    godzin wystąpiły problemy z autoryzacją, a na dodatek użytkownicy Neostrady
    nękani byli licznymi awariami routerów. Problemy z Neostradą były też w
    sobotę.

    Kłopoty z autoryzacją w dostępie wdzwanianym objawiają się tym, że co prawda
    uzyskujemy połączenie (a więc opłata jest naliczana), ale pojawia się
    komunikat, że nazwa użytkownika lub hasło są błędne, i następuje zerwanie
    połączenia.

    W takiej sytuacji jedyną szansą odzyskania pieniędzy za wadliwie wykonaną
    przez TP SA usługę jest złożenie reklamacji. Zgodnie z prawem, TP SA ma 14
    dni na jej rozpatrzenie, a jeśli nie dotrzyma terminu lub odpowie
    nieprawidłowo (np. w odpowiedzi nie poinformuje, czy uznaje reklamację, lub
    nie będzie informacji o możliwości odwołania), należy - zgodnie z
    zarządzeniem nr O-27 dyrektora pionu kontaktów z klientami TP SA Piotra
    Muszyńskiego - czym prędzej składać skargę na pracowników Biura Obsługi
    Klienta do "dyrektorów obszarów pionu obsługi klienta w pionie kontaktów z
    klientami".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1