    From: "Tadeusz Golebiowski" <t...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: szczegolowy wyciag z mbanku
    Date: Sat, 1 Mar 2003 13:21:27 +0100
    Sender: t...@n...onet.pl@pa89.nowy-targ.sdi.tpnet.pl

    > Program jest bardzo użyteczny, ma jednak istotną wadę: trzeba do niego
    > ze strony mBanku ściągnąć szczegóły wszystkich operacji.

    To akurat jest zaleta. Mając szczegóły wszystkich operacji u siebie w
    komputerze, możemy w każdej chwili wydrukować potwierdzenie, wyszukać
    odpowiednią informację, zrobić zestawienie bez łączenia się z Internetem i
    systemem mBanku.

    > O ile otwieranie okna ze szczegółami operacji trwa tylko kilka sekund, to
    > potem powrót do okna z listą operacji trwa od 35 do nawet 70 sekund, co
    > przy większej ilości operacji może zniechęcić każdego.

    Nie jest to winą programu, lecz szybkości połączeń internetowych i specyfiki
    systemu mBank. Proszę zrobić to samo bezpośrednio w IE, a efekt będzie taki
    sam. Rozwiązaniem tego problemu jest podanie zakresu z krótkiego okresu
    czasu. Po wczytaniu wyciągów z danego okresu, podajemy następny (krótki)
    itd.
    Należy jednak podkreślić, że jest to operacja jednorazowa do wczytania
    "starych, zaległych" wyciągów. W trakcie bieżącej pracy wczytujemy wyciągi
    już z aktualnego okresu, który przecież nie jest duży, więc i szybkość jest
    zadowalająca.

    > Zaproponowałem autorowi, aby program zamiast zmieniać zawartość okna,
    > raczej otwierał nowe okno ze szczegółami operacji, które po wczytaniu
    > jego zawartości do programu byłoby po prostu zamykane, co pozwoliłoby w
    > sposób zasadniczy przyspieszyć wczytywanie danych do programu.

    Próba otwarcia szczegółów w drugiej kopii IE, podając wygenerowany adres URL
    z pierwszego okna, kończy się błędem o niezgodności sesji. Jest to
    wewnętrzne zabezpieczenie mBanku przed włączeniem się do bieżącej sesji. I
    jest to zrozumiałe. Tak więc póki co, jest problem techniczny...

    Tadeusz Gołębiowski
    http://www.tgsoft.pl

    p.s.
    W sprawie programu proszę o kontakt poprzez naszą grupę