    From: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: strategia oszczedzania w mBanku
    Date: Wed, 10 Dec 2003 12:52:46 +0000 (UTC)

    > Na podobnych manewrach w październiku i listopadzie straciłem tylko 700 zł.
    > Tak więc tylko palec boży i szczęście. FI uważam za marną drogę
    > inwestowania.

    To ze Ty straciles, to nie znaczy ze spekulacja jednostkami FI to kiepska
    metoda. Zakladam, ze nie masz zbyt wielkiego pojecia o inwestowaniu,a decyzje
    o konwersjach podejmowales "na czuja". Jesli tak to polecam najpierw poczytac
    nieco na ten temat, jest mnostwo literatury. Jesli natomiast sie myle, to
    podaj jaki system inwestycyjny stosowales? Oparty na analizie technicznej czy
    fundamentalnej? Podaj jakies parametry: zasady otwierania pozycji, wielkosc
    pozycji, sygnaly wejscia, wyjscia, jakie szerokie stopy miales, itp.

    FI mbanku nie nadaje sie do krotkoterminowej spekulacji z racji opoznien w
    realizacji zlecen (2 dni), choc niektore (SEB) pozwalaja na szybkie
    odkupienie jednostek, tzn. zlecenie zlozone do 7 rano jest realizowane tego
    samego dnia (poza SEB4, bo ten tylko w srody). Natomiast dla inwestora
    grajacego na trendach srednioterminowych i dluzszych mozliwosc bezplatnych
    konwersji to rewelacja. Oczywiscie bez gruntownej wiedzy np. o AT, wynik
    takiej zabawy jest latwy do przewidzenia. Np. jakub2 pisze ze "w gospodarce
    mamy zastoj", co jest nieprawda. Wzrost PKB w tym roku bedzie ok. 3,5%. Tak
    wiec nie polecam podejmowania decyzji inwestycyjnych na podstawie blednych
    danych. Zreszta nie same dane makro- czy mikroekonomiczne sa wazne, ale to
    jak rynek reaguje na nie. Czesto odwrotnie niz sie wszyscy spodziewaja,
    zgodnie z zasada ze gielda dyskontuje przyszlosc oraz zasada "kupuj plotki,
    sprzedawaj fakty".

    Powodzenia i przyjemnej nauki
    Karolew