    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d281e5b$0$507$65785112@news.neostrada.pl> <qg9hee$sq6$1@gioia.aioe.org>
    <6...@g...com>
    <qg9ksg$1c5g$1@gioia.aioe.org>
    <5d2d7f46$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgk2k8$1n70$1@gioia.aioe.org>
    <5d2dabfb$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgke4e$1cma$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f0fc6$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgn450$1m3a$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f2b1a$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qgnb0i$nd4$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f49f8$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgnj48$1u9h$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f61eb$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgnqse$1352$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: rynek złota mocno w górę
    Date: Wed, 17 Jul 2019 23:57:55 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-17 o 19:56, J.F. pisze:

    >Aby mówić o zysku godnym uwagi trzeba byłoby wziąć towar za kilkaset
    >tysięcy. Wątpię czy przyjmą z powrotem... Szczególnie, iż taki manewr
    >pewnie byłby powtarzalny wielokrotnie co kilka dni.

    >Zobacz: dziś kurs EUR stoi w NBP 4,2644. W Cinkciarzu.pl kupisz po
    >4,26. Zysk 0,44 grosza! Jak coś kupisz za 1000 EUR masz zysk 4,4 zł.
    >Ale już od 100.000 EUR byłoby to 440 zł. pewnego zysku!

    NBP to kurs sredni. Nie sprzeda ci po tym kursie.

    No chyba, ze bedziesz robil za zaopatrzeniowca dla jakiegos budowlanca
    :-)

    >Dzisiejszy kurs uważa się za stabilny. Tąpnięcie to ruch w granicach
    >2-3 gr. Byłbyś w stanie wygenerować 2.000-3.000 zł zysku. Tylko co
    >zrobić z towarem za 426.000 zł?

    Dom, a nawet kilka - bo to bez robocizny :-)

    >Tomasz Gross "Złote żniwa".

    >Złotej sztabki. Niemcy nie cierpieli na niedobór złota, podczas gdy
    >na niedobór dolarów - owszem. Nie udało im się go podrobić. Udało się
    >funta (Operacja Bernhard). Po co fałszować coś, co - według Ciebie -
    >jest niewiele warte?

    Ale po co podrabiac, jesli mieli zloto ?
    Falszowanie ma duzo sensu, ale towary w krajach neutralnych mozna tez
    kupic wprost za zloto.
    Chyba nawet łatwiej niz za dolary, w tamtych czasach.

    Zlota wcale tak duzo nie mieli.

    >Ależ na walutach nie ma znaczenia czy spada, czy zyskuje. No
    >zobacz... Jeśli dziś jest 3,80 i spada od kilku dni (teoria) -
    >sprzedaję część rezerw... Po to by odkupić za 3,70. To tzw. krótka
    >sprzedaż.

    Juz sie zapomnialo, jak CHF byl po 2 zl ... ile czasu spadal :-)

    >Niekoniecznie. Kraj agresora okłada się embargiem na towary, które
    >potrzebuje i produkuje. Czyli w przypadku Rosji gra na obniżenie ceny
    >ropy naftowej jest grą na wykończenie gospodarki (przypomnij sobie
    >rok 2014, agresję Rosji na Ukrainę: ropa z ponad 100$ spada na 50$,
    >by pod

    Chodzi mi po glowie, ze duzy spadek to byl juz w 2008/9

    >koniec 2015 być po 20-kilka $ za baryłkę i RUB/USD w konsekwencji z
    >35 leci na 70, a pod koniec 2015 osiągnął 75 RUB/USD. To trochę tak,
    >jakbyś w ciągu roku od teraz miał mieć euro po 8,5zł, a dolara po
    >7,6zł.). Dziś RUB jest po 63, zatem liżą się do teraz...

    Czy to dla nich takie istotne ... natomiast faktycznie przychody
    dolarowe im spadly ... jest to jakas kara ... tylko ciekaw jestem ile
    kosztowala.

    Bo tak embarga na rosyjska rope nie nalozysz - zaraz bedzie Polska
    protestowala i Chiny :-)
    Albo Chiny nie beda protesowac, tylko beda kupowac.

    Ale jak obnizyc ceny ?

    >Ze złotem jest podobnie. Rosja jest bodaj na 3 miejscu pod względem
    >wydobycia i na 5 pod względem posiadania (2200 ton). Nie dziwi więc,
    >że złoto z 1600 USD spada do 1000 pod koniec 2015. Biorąc pod uwagę,
    >że trzeba 2x więcej rubli płacić za dolara widać wyraźnie uderzenie w
    >2 podstawy Rosji: ropę i złoto. Co ciekawe Putin się bronił
    >podniesieniem stóp, ale i sprzedażą USD, czyli towaru stanowiącego
    >jakąś wartość w tej sytuacji.

    O ile pamietam to mial spore rezerwy walutowe ...

    >Proste: miałbyś wtedy złoto - byłbyś na minusie, miałbyś USD z 3,1
    >poszło na 4,1 w tym czasie. 32% w dwa lata to nieźle, a wykorzystanie
    >górek-dołków zwielokrotniłoby zysk. Ot - gdy duzi się bawią lepiej
    >się przyłączyć do tego większego. ;-)

    Bo to tez i taka wojna .. wojenka .. konflikt lokalny ...

    >Głównie. Znowu za Wiki: Stany Zjednoczone są dziś siedzibą pierwszej
    >co do wielkości diaspory żydowskiej > 6 155 tys. Obecnie Izrael
    >zamieszkuje ponad 5,5 mln Żydów.
    >Wniosek: Żydów w USA jest więcej niż w Izraelu. Ciekawe skąd ;)

    Tylko w jakim czasie.
    Miales tam podane - owczesne przepisy USA pozwalaly przyjac 25 tys
    imigrantow z Niemiec rocznie.

    Przy czym przed 1933 Zydzi nie mieli powodu z Niemiec uciekac.

    >I stało się przyczyną śmierci wielu, których zamordowano właśnie dla
    >tych złotych zębów.

    A wolisz na jakies zakazenie, bo zle dobrano stal ?

    >Trzeba mieć jeszcze konto za granicą. To nie jest takie proste.
    >Żyjemy w trochę innych czasach jeśli chodzi o przepływ informacji i
    >możliwości jego blokowania, a przelewy to nic innego jak przepływy
    >informacji.

    Ejze - to 2015 rok byl.
    No chyba, ze te wredne zagraniczne banki chcialy jakis adres,
    meldunek, dowod zamieszkania :-)

    >Mając USD kupisz wszystko - od kryptowalut, przez ropę, obligacje,
    >akcje, fundusze czy... kakao. Mając złoto... Najpierw musisz coś z
    >nim zrobić, bo towary nie są wyceniane w złocie.

    >Kryzys nie przychodzi ot tak sobie... To pewien proces.

    A wszyscy mysla, ze jakos to bedzie i nic sie nie stanie ...

    >Dlatego właśnie warto mieć aktywa łatwozbywalne.

    Euro trudnozbywalne ? Ale trzeba je miec, a nie na koncie w zamknietym
    banku :-)

    A dolary ... towary nie sa wyceniane w dolarach, tzn nie w Grecji :-)
    Choc pewnie nie byloby problemu kupic i za dolary .. czy wymienic $ na
    euro w kantorze ... ale potem i w kantorze tych euro moze zabraknac
    :-)

    >Złoto takie nie jest. Wyobraź sobie, że w tej Grecji boisz się i
    >chcesz uciekać, a zapakowany jesteś w złoto. Kto od Ciebie odkupi
    >sztaby, gdy może wypłacić 60 EUR?

    Ale po mam tam szukac chetnych ? Wyjezdzam ze zlotem.
    To nie byla wojna.

    J.