  • Data: 2007-09-01 10:55:25
    Temat: Re: pomocy !!! spadek z długiem :(
    Od: yayco <y...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca pisze:

    > Ja rozumiem to w ten sposób, że jeśli dziedziczysz po kimś "ustawowo"
    > to wtedy dowiezenie się o jego śmierci jest równoznaczcn z dowiedzeniem
    > się że możey być ustawowy spadek.

    Słusznie i pryncypialnie.

    > Natomiast sam jestem ciekawy co będzie gdy umrze "ustawowy" spadkodawca,
    > ale zostawi testament.

    Wtedy teoretycznie liczy się moment powiadomienia spadkobiercy o tym, że
    jest spadkobiercą. Warto jednak pamiętać, że mimo testamentu dzieci,
    wnuki, małżonek i rodzice spadkodawcy są uprawnieni do części spadku
    (nazywanej zachowkiem), chyba, że zostali od dziedziczenia odsunięci
    (rozwód z winy spadkobiercy, wydziedziczenie - wyrażone wprost w
    testamencie, uznanie spadkobiercy za osobę niegodną), albo sami
    zrezygnowali (zrzeczenie się dziedziczenia w drodze umowy, przed
    śmiercią spadkodawcy, albo odrzucenie spadku).
    Jak widać w przypadku dzieci, poza przewidzianymi wyjątkami, tytuł do
    dziedziczenia powstaje w chwili śmierci, a zatem wystarczy, że
    spadkobierca dowiedział się o śmierci spadkodawcy.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****