  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: oszczedzanie na przyszlosc i dla dziecka
    Date: 28 Nov 2007 13:45:18 +0100

    swen napisał(a):

    > Jasne. Dzis slyszy sie o coraz wiecej padajacych bankach co ma bezposredni
    > wplyw na fundusze.

    Nie słyszy się. Słyszy się za to i owszem o bankach, które mają kłopoty.
    Głównie słyszy się o bankach w stanach, gdyż one ładnie wtopiły. Ale to nie
    ma związku z tematem.

    > Nikt nie zagwarantuje ci 5% ponad inflacje, okaze sie, ze za 10 lat
    > odkladania sumiennego zamiast chocby 24000 bedzie 15000!

    To wybierz te z gwarantowanym 100%. I nie będzie "15000!". Własną politykę
    inwestycyjną można obecnie dość ładnie kształtować.

    > Tez jest takie ryzyko a nawet biorac pod uwage dzisiejszy rynek finansowy,
    > ktory jednak ma coraz wieksze problemy nie nalezy sie spodziewac czegos
    > lepszego....

    To proszę Cię policz mi o Mistrzu ile wyniesie emerytura przy opłacaniu
    wyłącznie ZUSu i składek na OFE, przy założeniu że osoba zarabia 1500
    miesięcznie na rękę (um. o pracę). I potem pogadamy na temat sensowności
    inwestowania "na przyszłość". :)

    > 200zl wpalcane co miesiac to strata pieniedzy.

    Jak nie umiesz nimi zarządzać, to tak.

    > Owszem dla funduszy to gratka, bo oni zarabiaja na nie swoich pieniadzach
    > tak samo TRACA nie swojepieniadz a prowizje tez sobie pobiora nawet jak
    > straca, wiec kazdy fundusz bedzie mamic, ze sie oplaca - to zrozumiale.

    Tu nie trzeba mamić. Wystarczy przejrzeć historię zmian jednostek TFI
    w ciągu ostatnich kilku lat. Możesz też przyjrzeć się funduszom
    gwarantującym wypłatę przynajmniej 100% wpłaconych środków.

    To zależy od człowieka.

    --
    Wojciech Bancer