    From: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: odsetki od kredytów
    Date: Tue, 25 Jun 2002 08:32:05 +0200

    Użytkownik <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:m9tehuccj9gtg0u06pq2km7etc8bmt26rl@4ax.com...
    > "Art. 53. Środki pieniężne na rachunku bankowym mogą być
    oprocentowane
    > według stopy stałej lub zmiennej w wysokości i na zasadach
    określonych
    > w umowie. Do obliczania odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365
    dni."
    > A jak oblicza się odsetki od kredytów? Znalazłem tylko zapis:
    >
    > "Art. 76. 1. Zasady oprocentowania kredytu określa umowa kredytu, z
    > tym że w razie stosowania stopy zmiennej należy:
    > 1) określić w umowie kredytowej warunki zmiany stopy procentowej
    > kredytu,
> [...]
    Wedlug mnie mylisz tutaj dwie sprawy co innego jest baza, w tym
    wypadku act/365 a co innego stopa %. Co prawda raz spotkalem sie, ze
    do obliczania kredytu w umowie byla podana baza act/360 (juz po
    zmianie bazy - to bylo juz po tym jak NBP zmienil baze z act/360 na
    act/365) - ale udali mi sie naklonic bank do poprawy :-)

    Pozdrawiam

    Przemek