    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ochrona przed inwigilacją na kontach?
    <m...@i...localdomain> <1...@e...not.valid>
    <m...@i...localdomain> <qe1wfxjp9xyd$.dlg@emil.not.valid>
    Date: Sat, 10 Sep 2022 21:48:57 +0200

    Tomasz <n...@i...invalid> writes:

    > Czyli "niewolnik", który woli płacić dla świętego spokoju -- nieważne,
    > której mafii...

    Jeśli tak uważasz... to nie mój problem. Na szczęście nie mam też
    zwyczaju robić niedorzecznych wycieczek osobistych przypadkowym osobom,
    o których niczego nie wiem.

    > Mam na myśli to, że pytania powinno brzmieć:
    > "czy jest gdzieś wprost napisane,
    > że wydatki na utrzymanie dziecka NIE są zwolnione od opodatkowania"
    > ^^^

    Wystarczy że wiem gdzie jest napisane, że darowizna nie jest zwolniona
    od podatku (bezwarunkowo). Jeśli US potrafi przyjąć, że przelew między
    małżonkami (z rozdzielnością majątkową) powinien być opodatkowany, to
    dlaczego miałby tego nie zastosować do sytuacji z dzieckiem?

    Tylko, wiesz, nie proponuję płacenia tego podatku "dla świętego
    spokoju". Raczej proponuję nie robić takich przelewów, jeśli są lepsze
    rozwiązania, a jeśli ktoś jednak potrzebuje, proponuję składać
    deklaracje.

    Oczywiście, nie mam na myśli zwrotu 15 zł za zakupy w spożywczaku itp.

    > Bo to fiskus ma pokazać, że ma podstawy do pobrania podatku, ale oczywiście
    > zawsze zastraszał, a "od ośmiu ostatnich lat" zastrasza jeszcze bardziej!

    Fiskus niestety potrafi coś takiego pokazać (inną rzeczą jest czy
    słusznie). Poza tym fiskus nie musi nic pokazywać, wystarczy że zajmie
    komuś konto. To takie dość podstawowe.
    --
    Krzysztof Hałasa