  • Data: 2018-07-26 21:29:30
    Temat: Re: nowy atak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pjc17q$3ev$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-07-25 o 20:58, J.F. pisze:
    [...]
> [...]
    >przy ognisku i o czymś tam gadali. Nagle na jeden z telefonów
    >przychodzi reklama dokładnie związana z tym o czym rozmawiali. Byli w
    >szoku. Po zastanowieniu nie znaleźli w swoich wcześniejszych
    >działaniach niczego innego co mogłoby sprowokować taką reklamę.

    >Najpierw wydało mi się niemożliwe, żeby aż do tego posunęły się firmy
    >od reklamy, ale po chwili zastanowienia to czemu nie. Kto może
    >wiedzieć, czy nie wyraził zgody na zbieranie jakichś niby nie
    >personalizowanych danych za pomocą wszystkich dostępnych interfejsów

    Przeciez o tym sie glosno mowi od dluzszego czasu
    https://www.spidersweb.pl/2013/05/nowy-shazam-na-ipa
    da.html
    https://www.wykop.pl/link/3991471/zrobili-test-czy-f
    acebook-podsluchuje-ich-rozmowy-dla-personalizacji-r
    eklam/
    https://www.pch24.pl/przegladarka-internetowa-podslu
    chuje-uzytkownikow--google-sie-tlumaczy,36565,i.html
    https://dompelenpomyslow.pl/telefon-androidem-zobacz
    -google-cie-podsluchuje/

    >Przy wstępnej konfiguracji mojego pamiętam, że było jakieś jedno
    >okienko gdzie aż się prosiło aby wybrać 'Nie', albo 'Pomiń' tylko, że
    >jedyną opcją było Potwierdź czy jakoś tak.

    Brakuje mi mozliwosci sterowania uprawnieniami.
    Wylaczam takie uprawnienie dla mikrofonu, a w razie potrzeby wlaczam.
    Albo ustawiam "spytaj" i system spyta o potwierdzenie w razie proby
    uzycia.

    A tu nawet jak sie da wylaczyc, to program sie nie da uruchomic, bo
    brak uprawnien.

    J.