    From: Zbylut <Z...@N...zzz>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: no i mamy 4 filar...
    Date: Sun, 24 Jan 2010 20:31:26 +0000 (UTC)

    Adam Sito napisal(a):

    > A możesz powiedzieć skąd wziąłeś taką długość życia? Na ile mi wiadomo,
    > średnia długość życia mężczyzn w Polsce wg. GUS oscyluje wokół 70 lat. Czyli
    > dla odchodzącego na emeryturę w wieku 65 lat, jest to ok. 5 lat... Po
    > wydłużeniu wieku emerytalnego do 67 lat, będzie to zaledwie 3 lata.

    GUS podaje takie dane. Nie szukałem teraz konkretnego raportu, ale na te
    dane przywołuje się wiele artykułów prasowych.
    Średnia długość życia to nie to samo, co średnia długość życia na
    emeryturze. Ta pierwsza liczona jest dla wszystkich osób, więc średnią
    zaniżają ci, którzy zakończyli życie w młodym wieku. Średnia długość
    życia na emeryturze liczona jest tylko wśród emerytów.

    --
    pozdrawiam, Zbylut