    From: "pantau" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - oplaty za karte (dosc dlugie)
    Date: Mon, 23 Dec 2002 00:43:24 +0100

    > Powszechnym chwytem w umowach prowadzenia rachunków bankowych jest formuła
    > że opłaty pobiera się wg tabeli opłat i prowizji (zobacz paragraf 24 umowy
    > mBankiem). A sama tabela nie jest częścią umowy, więc nikt umowy nie
    zmienił
    > (to ostatnie budzi wątpliwości w związku ze zmianami w prawie bankowym,
    ale
    > dopóki ktoś nie zmusi banków - tak właśnie postępują). Więc bank może
    > wprowadzać opłaty wg własnego uznania. Jedynym ograniczeniem jest odsetek
    > klientów którzy rezygnują z usług.

    Ja w najmniejszym stopniu nie kwestionuje prawa do samego wprowadzenia
    zmiany wysokosci oplaty, ale to, ze nikt mnie nie poinformowal o takiej
    zmianie (automatycznie uznajac, ze sie na nia zgadzam, choc o niej nie wiem)
    to dla mnie cos niewyobrazalnego. W innych bankach zawsze informowano mnie o
    zmianie wysokosci oplat (oprocentowania itp.) i wtedy moglem sie zastanawiac
    czy mi to odpowiada.
    Musialbym codziennie sprawdzac tabele oplat i prowizji, bo moze sie okazac,
    ze od wczoraj kazdy przelew kosztuje np. 50 zl. Dla mnie brak takiej
    informacji to po prostu zachowanie skandaliczne.
    Wyobrazasz sobie sytuacje, ze przychodzi Ci rachunek za telefon i okazuje
    sie dopiero na nim, ze od zeszlego miesiaca impuls kosztuje np. 2 zl? Albo,
    ze placac czynsz, albo za hotel zauwazasz, ze rachunek jest 5 razy wyzszy,
    bo wysokosc oplat zmienila sie w zeszlym miesiacu/2 dni temu, a nikt Cie nie
    byl laskaw o tym powiadomic, bo mozesz sobie przeciez caly czas sprawdzic w
    administracji/recepcji aktualna jego wysokosc?
    Ja po prostu nie moge to uwierzyc. Takie rzeczy sie nie zdarzaja...
    pozdrawiam
    pantau