  • From: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i karta za podpis
    Date: Fri, 26 Aug 2005 11:09:11 +0200

    Użytkownik "aquarius" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:demjpe$7gm$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > Nie dawno otrzymalem pocztą umowe dotyczaca otrzymanie karty
    > kredytowej w specjalnej promocji "Karta za podpis". Wszystko pieknie
    > gładko, podpisalem odesłałem. Wczoraj wrocila mi podpisana umowa przez
    > przedstawiciela mBanku ( karta pewnie przyjdzie na dniach mam nadzieje ),
    > ale otrzymalem rowniez dodatkowe pisemko ( link ponizej ). Szczerze mowiac
    > nie wiem po co mi to ? czy po prostu zazwyczaj przy otrzymaniu jakiej
    > kolwiek KK banki przesylaja takie cos, zeby miec na przyszlosc w celu
    > rezygnacji ?

> [...]

    Przysłanie tego druku wypowiedzenia wynika z ich prawnego obowiązku, który
    został określony w powoływanych się tam przepisach prawa.
    Weźmy na przykład ten drugi, czyli Art.11 Ustawy o Kredycie Konsumenckim;

    Art. 11.

    1. Konsument, z zastrzeżeniem ust. 6 i art. 12 ust. 1, może bez podania
    przyczyny, odstąpić od umowy o kredyt konsumencki w terminie 3 dni od dnia
    zawarcia umowy. Jeżeli umowa o kredyt konsumencki nie zawierała informacji o
    uprawnieniu do odstąpienia od umowy, konsument może odstąpić od umowy w
    terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnej informacji o prawie odstąpienia
    od umowy, nie później jednak niż w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia
    umowy.
    2. Kredytodawca obowiązany jest przy zawarciu umowy wręczyć konsumentowi
    wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy z oznaczeniem swojego imienia,
    nazwiska (nazwy) i adresu zamieszkania (siedziby).

    Przesyłając ten druk ograniczają ci możliwości wypowiedzenia ;-)
    Tak samo czyni to Ar.2 Ustawy o Ochronie Niektórych Praw Konsumentów;

    Art. 2.
    1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w
    terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
    wystarczy wysłąnie oświadczenia przed jego upływem.

    Następstwa braku informacji o możliwości odstąpienia od umowy określone
    zostały w Art. 4;

    Art. 4.
    Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od
    umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W
    takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od
    uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego
    powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.

    Zaś sam obowiązek dostarczenia druku wynika z Art. 3 ;

    Art. 2.
    1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien
    przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia
    od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór
    oświadczenia o odstąpieniu

    Nie będę przytaczał wszystkiego.
    Tekst tych ustaw znajdziesz na stronach
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=329