    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - Maryja
    Date: Sun, 7 Mar 2010 15:08:49 +0400

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> had the
    courage to write:

> [...]
    >
    > Po co mam czytać? Jeśli choćby tylko posiedzisz :) (czy postoisz) obok
    > mądrego człowieka to zmądrzejesz a jeśli posiedzisz obok głupiego to
    > zgłupiejesz. Przez całe życie ceniłem nie pieniądze czy władzę, lecz
    > mądrość do tego stopnia, że zabrakło mi pieniędzy na przysłowiowy
    > chleb. Zabrakło mi, bo zostałem oszukany. :) (a skoro dałem się
    > oszukać, to chyba nie grzeszyłem nadmiarem mądrości)
    >
    > Gdy posiedzisz z mądrym, ten choćby pomodli się mądrze w twoich
    > intencjach, zaś głupi będzie stale dążył do głupoty i samym swym
    > zachowaniem lub wyglądem będzie ciągnął innych q głupocie. :)

    Mądry się nie modli. Nie musi. Mądry wie. A jeśli nie wie, to wie że nie wie
    i że jeśli trzeba się dowiedzieć, to nie od księdza ;)

    > Mądrość jest podstawą dobrobytu i szczęścia. :) Mądrość jest wyznacznikiem
    > postępowania i priorytetów wartości, które warto (czy trzeba) osiągać. :)
    > W pewnym sensie jest podstawą życia w ogóle. :)

    Pojęcia piękne, ale niedefiniowalne z zasady. I w żadnym stopniu nie
    związane ze sobą (w potocznym znaczeniu "szczęście" i "mądrość" mają się do
    siebie nijak).

    > Ja akurat uważam siebie za głupca i wielokrotnie każdego dnia przypominam
    > o tym Bogu, prosząc Go o to, aby mnie uczynił mądrzejszym. :)

    Twój sposób na uzyskanie mądrości - nie wiem czy optymalny :)

    > A to przysłowie moja matka powtarzała mi do znudzenia. :)
    > I wychowała mnie (wbrew swym intencjom?) jakoś tak: jeśli
    > trzeba, strać wszystko, co masz, aby pozostać sobą!

    Hmmm.... czy to co prezentujesz to prawdziwy Ty?

    > Mnie (poza mądrością, której mi brakuje od zawsze) potrzeba tylko
    > jednego dobra. :) Sikorski (kandydat) uważa, że to najwyższe dobro dla
    > mężczyzny -- i za to go polubiłem. :) Może warto dodać, że tam, gdzie
    > żyła (wychowywała się) Nelli (czy jak jej tam na imię) gospodarz dzieli
    > się tym swoim najwyższym dobrem ze swoim gościem, stąd nikogo nie
    > powinno dziwić ani zachowanie naszego prezydenta, ani jego przyjaciela
    > Rokity. :)

    Nie wiem, nigdy nie byłem na Bliskim Wschodzie, aczkolwiek stereotypy
    związane z niektórymi nacjami raczej przeczą temu co mówisz ;)

    > wojsko (związane sojuszami z najsilniejszymi potęgami militarnymi
    > świata) było dosłownie za miedzą, nie mogło odbijać polskiego obywatela
    > z rąk porywaczy. :) Hańba!

    Nie wiedzieli gdzie jest.

    > I pytanie -- czy aby nasze obecne sojusze
    > mają jakiś sens? :) Żydki by poleciały :) do piekła, aby ratować swoich!

    Ech, Davida Pearla nie uratowali - też w Pakistanie. Zresztą przesadzasz,
    każdy orze jak może, nie porównuj możliwości WSI i Mossadu.