    From: "Fin" <fin@[no_span]autograf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - Kredyt hipoteczny w mPLANIE
    Date: Mon, 15 Nov 2004 23:55:26 +0100

    Użytkownik "Roman" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4452.00000224.41992c19@newsgate.onet.pl...
    > Dostałem dzisiaj umowę do przeczytania. Jest tu sporo dziwnych rzeczy, na
    > kredytobiorcy ciąży bardzo wiele ograniczeń i obowiązków. Nie tylko
    spłacanie
    > kredytu ale ciągłe informowanie o swojej sytuacji i wiele innych, np.
    >
    > "dostarczania na każde żądanie mBanku, nie częściej niż raz na 24 miesiące
    > aktualnej wyceny nieruchomości/ograniczonego prawa rzeczowego, o której/ym
    mowa
    > w § 2, określającej wartość rynkową nieruchomości/ograniczonego prawa
    > rzeczowego, dokonanej zgodnie z wymogami mBanku przez rzeczoznawcę
> [...]

    Faktycznie dziwne szczególnie przy nowych mieszkaniach, zakładając
    podatkową stawke amortyzacji, dla której nie widze powodu aby ją
    przyspieszać dla jakiś szczególnych warunków większego zużycia.

    Taka wycena raz na dwa lata to wydatek około 1-1,5k. Tym bardziej iż
    nieruchomości mają raczej skłonność do wzrotu swojej wartości
    rynkowej.

    W sumie próba zabezpieczenia się ale może obniżać atraktycjność
    kredytu. Właściewie koszt zmiany banku pewnie wyniósł by mniej niż
    dostarcznie wyceny.

    pzdr
    Fin