    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: lokada 1dniowa w getin 6% czyli 7,4%
    Date: Thu, 25 Jun 2009 00:28:51 +0200

    Peet napisał(a) w wiadomości: ...

    >Pytanie zadaj getinowi, to on tak nazwał tę lokatę.

    6/(0,81)=7,407 czyli odsetki tak jak dla opodatkowanej lokaty ok. 7,41

    Haczyki? Owszem... :)
    1. Mogą podnieść (żart!) oprocentowanie z dnia na dzień co przy max
    kwocie grozi przekroczeniem 2,50zł odsetek i opodatkowaniem od razu 1zł.

    2. Moga obnizyć oprocentowanie z dnia na dzień... (np. "bo stopy w dół")

    3. Min. finansów może przeforsować zmianę ordynacji podatkowej, od nowego
    roku zaokrąglenia będą "naturalne" czyli do 1gr a nie 1zł.
    Ostatnio banki zrezygnowały z pozorów i nie ograniczają się do "polis
    antybelkowych", ale lawina ruszyła: Eurobank, Kredyt Bank, Getin,...

    4. W umowie lokaty par.5. p.3. (bold & underline żeby nie było, że ukryte!)
    "W przypadku przedtrminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni
    włącznie od dnia założenia lub odnowienia lokaty, bank pobierze opłatę
    manipulacyjną w wys. 0,1% kwoty lokaty, min 10 zł, max. 100zł."
    Proszę o wyjaśnienie, odp. "Bo bank nie nadąża ze zmianami...". Proponuję
    wykeślić ten punkt, skoro ponoć bez sensu a przynajmniej to "lub odnowienia"
    bo odnawia się codziennie. Pani: "Nie mogę, taki jest wzór umowy". Potem
    coś mąci, że może opłata byłaby pobrana gdybym rano założył a wieczorem
    zerwał... A kierownik? Zajęty, nawet on obsługuje klientów na pierwszej
    linii - taki mają przerób! Liczę - min. 10zł a max 0,1%*14000=14zł.
    Podpisujemy więc ten bełkot w umowie. A ja zaczynam rozumieć, dlaczego
    gdy napomknie się o świętości umów i że na straży wolności umów i ich
    przestrzegania powinno stać Państwo Prawa to spotykam się z niezrozumieniem
    a nawet wyciem oburzenia. Po takim treningu, gdy na piśmie co innego, na
    gębę co innego to i szacunku brak dla własnego i inych słowa.
    Potem sądy cywilne, pracy, itp. wydziwiają "co umawiające się strony
    miały na myśli i co umowy, bez względu na treść, naprawdę oznaczaja".

    Arek

    PS. Przy okazji wspomniano, że jeżeli kończy się jakaś lokata i zostanie
    z niej (+ dodatkowe środki w wys. min. 25% kończącej się lokaty) założona
    "letnia" 4 mies. to oprocentowanie "letniej" bedzie o 1% wyższe czyli od
    7% wzwyż. Prawda to?