    From: rafal <r...@n...none>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupować mieszkanie?
    Date: Sat, 11 Oct 2008 20:25:43 +0200

    Szymon pisze:

    > Ciekawe... usrednijmy 300 tys. Plus notariusz, poprawki, wyposazenie itp.
    > Powiedzmy 330 tys. by moc zamieszkac w sensownych warunkach. Przy obecnych
    > 9% w bankach na lokatach za te kwote mialbys blisko 30 tys. odsetek rocznie,
    > czyli po podatku ponad 2000zl/mc.

    Nikt nie gwarantuje że przez cały rok będę miał te 9% (wszedzie lokaty 3
    miesięczne). Po podatku zostaje mi jakieś 6,5% "zysku".

    Ciekawi mnie ile kosztuje wynajecie tego
    > mieszkania. Podejrzewam, ze za owe 2000/mc spokojnie bys wynajal nie
    > martwiac sie o nic. Kapital mialbys stale do dyspozycji, czego nie mozna
    > powiedziec o kasie umoczonej w nieruchomosc. Jesli jeszcze dodatkowo ktos
    > sie bawi w kredyty to juz w ogole nie wiem jaki sens jest kupowac dzis
    > mieszkanie.

    No ale żyjąc z odsetek mój kapitał traci na wartości poprzez inflację.
    Czyli dziś 300 tyś, za 10 lat te 300 tyś będzie mialo dużo niższą siłą
    nabywczą (czy jak to tam się nazywa).
    Natomiast chyba nie istnieje taka inwestycja by była po pierwsze pewna
    oraz żebym zarabiał na tyle dużo by po potrąceniu podatku i inflacji
    wystarczało na wynajęcie mieszkania.
    Po za tym mieszkanie to rzecz trwała, materialna. Zawsze ma jakąś
    wartość. A pieniądze - dziś mogę się zastanawiać czy kupić 2 czy 3
    pokoje, za tydzień mogę się zastanawiać czy kawalera czy... a za dwa
    lata mogą mieć wartość papieru... toaletowego ;)

    > Nawiasem mowiac Twoje podejscie jest mi znane. Moja kolezanka kupila rok
    > temu plany. Wziela kredyt na calosc, na cwierc wieku, czyli dluzej niz
    > chodzi po Ziemi.

    Myślę o kredycie na 10 lat.

    Umowe o prace ma na rok, jej maz tez, wiec nie wiem jak to
> [...]
    > kredyt, a juz jest niezadowolona z mieszkania jakiego jeszcze nie odebrala.
    > Tak to jest kupowac plany. Szukala wiec klienta na wynajem to sie okazalo,
    > ze max 70% raty kredytu moze dostac. Czyli mieszkajac nadal u rodzicow i
    > bedac dumnym wlascicielem mieszkania, w jej mieszkaniu bedzie zyl ktos inny,
    > a ona musi 30% do tego jeszcze doplacic i pewnie raz na 5 lat zrobic komus
    > remont, bo najemca nie bedzie sie specjalnie przejmowac, ze cos sie sypie
    > (nowy blok moze osiadac chocby i beda pekniecia na suficie i scianach).

    Po co kupowała mieszkanie jeśli nie chce w nim mieszkać? Ja generalnie
    planuję tam zamieszkać i założyć rodzinkę :D

    > Super... Delikatnie wiec zwracam Ci uwage, abys przemyslal sprawe, bo w
    > dzisiejszych czasach wiazac sie z nieruchomoscia to bardzo duze ryzyko.

    Dziękuję, każdy głos biorę pod uwagę... na pewno przemyślę.