    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupować mieszkanie?
    Date: Sat, 11 Oct 2008 16:05:34 +0200

    > http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=893329
    > Tu 350 tyś za 47,2 m2. Najtańsze jakie znalazłem 45m od dewelopera w tej
    > chwili 270 tyś.

    Ciekawe... usrednijmy 300 tys. Plus notariusz, poprawki, wyposazenie itp.
    Powiedzmy 330 tys. by moc zamieszkac w sensownych warunkach. Przy obecnych
    9% w bankach na lokatach za te kwote mialbys blisko 30 tys. odsetek rocznie,
    czyli po podatku ponad 2000zl/mc. Ciekawi mnie ile kosztuje wynajecie tego
    mieszkania. Podejrzewam, ze za owe 2000/mc spokojnie bys wynajal nie
    martwiac sie o nic. Kapital mialbys stale do dyspozycji, czego nie mozna
    powiedziec o kasie umoczonej w nieruchomosc. Jesli jeszcze dodatkowo ktos
    sie bawi w kredyty to juz w ogole nie wiem jaki sens jest kupowac dzis
    mieszkanie.

    Nawiasem mowiac Twoje podejscie jest mi znane. Moja kolezanka kupila rok
    temu plany. Wziela kredyt na calosc, na cwierc wieku, czyli dluzej niz
    chodzi po Ziemi. Umowe o prace ma na rok, jej maz tez, wiec nie wiem jak to
    zrobili. Do dzis nie odebrala mieszkania, za to co chwila sa jakies
    poprawki, bo to jej okna wstawili nie takie jakie maly byc, scianke dzialowa
    jakas tam inna, podlogi mialy byc inne - cyrk na kolkach. Od roku placi
    kredyt, a juz jest niezadowolona z mieszkania jakiego jeszcze nie odebrala.
    Tak to jest kupowac plany. Szukala wiec klienta na wynajem to sie okazalo,
    ze max 70% raty kredytu moze dostac. Czyli mieszkajac nadal u rodzicow i
    bedac dumnym wlascicielem mieszkania, w jej mieszkaniu bedzie zyl ktos inny,
    a ona musi 30% do tego jeszcze doplacic i pewnie raz na 5 lat zrobic komus
    remont, bo najemca nie bedzie sie specjalnie przejmowac, ze cos sie sypie
    (nowy blok moze osiadac chocby i beda pekniecia na suficie i scianach).
    Super... Delikatnie wiec zwracam Ci uwage, abys przemyslal sprawe, bo w
    dzisiejszych czasach wiazac sie z nieruchomoscia to bardzo duze ryzyko.