  • Data: 2005-06-01 22:34:30
    Temat: Re: kruczki w umowie kredytowej cd
    Od: "trainer" <t...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    tarpan wrote:

    > 1. Ktora opcja jest korzystniejsza dla mnie, a ktora dla banku?
    > Rok ma 365 dni, a miesiac rzeczywista liczbe dni.
    > Rok ma 360 dni, a miesiac 30 dni.

    na jedno wychodzi, chyba że haczyk tkwi w roku przestępnym - wtedy co 4 lata
    w wariancie Nr 1 zapłacisz za 1 dzien odsetki extra :-)))

    > 2.
    > "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie
    > wczesniejszej splaty czesci kredytu",
    > "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie
    > przedterminowej splaty calosci kredytu".
    >
    > Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore
    > kredyt w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.

    rzeczywiscie niejasne - należałoby chyba ustalić warunki przy jakich bank
    może nie wyrazić zgody

    > 3.
    > "Kredytobiorca zobowiazuje sie do dostarczania do Banku co 12 miesiecy,
    > oraz na zadanie Banku w innych terminach, wymaganych przez Bank dokumentow
    > niezbednych do dokonania oceny ryzyka kredytowego.

    ja to mam (BPH) ale to jest martwe między nami mówiąc

    > 4.
    > "Kredytobiorca zobowiazuje sie ze w okresie do pelnej splaty kredytu nie
    > bedzie bez uprzedniej zgody Banku zaciagac kredytow i pozyczek, udzielac
    > poreczen."
    >
    > A co z linia kredytowa???

    tak samo martwe - nikt mnie nie ściga za karty kredytowe i zakupy ratalne

    > 5.
    > "Kredytobiorca udziela Bankowi upowaznienia do badania zdolnosci
    > kredytowej Kredytobiorcy przez caly okres obowiazywania umowy, a w
    > szczegolnosci do zasiegania informacji dotyczacych Kredytobiorcy u
    > pracodawcy Kredytobiorcy"

    to samo - dopóki spłacasz to nikt tam się nie interesuje czy zmieniasz
    pracę, kupiłeś sobie pralkę itd. - ale zastanów się na miejscu banku też byś
    wprowadzał takie zabezpieczenia, żeby jak klient zacznie zwlekać z wpłatami
    to szybko go spacyfikować

    > 6.
    > "Kredytobiorca oswiadcza ze zapoznal sie z Regulaminem 'Mieszkaniowy
    > kredyt budowlano-hipoteczny dla osob fizycznych' ktory otrzymal przed
    > zawarciem umowy i uznaje jego wiazacy charakter"
    >
    > O istnieniu regulaminu dowiedzialem sie ze wzoru umowy - handlowiec sie
    > nawet nie zajaknal na ten temat ...

    no to wez regulamin do domu i poczytaj

    > Podpisalibyscie to? Bac sie tego? Po lekturze czuje sie jak potencjalny
    > przestepca. Zabezpieczenia sa maksymalne i tylko w jedna strone...

    a który to bank?

    pozdro
    trainer