    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt na 10-20% wartości nieruchomości
    Date: Sat, 08 Feb 2014 22:58:42 +0100

    > Myślę, że około 220tys.

    czyli gdybyś wziął z banku 100kzł pod zabezpieczenie 220kzł na 5 lat to
    masz następujące szacunkowe (wziąłem przykładowy bank) warunki:

    - marża 2,05% (oprocentowanie 4,75%) lub 1,95% z ubezpieczeniem na życie
    - prowizja 0% (to ważne przy krótkim okresie kredytowania),
    - rata równa 1876 zł (5 lat) lub 1872 zł z UnŻ (25 zł/m-c) a przykładowo
    na 25 lat (zawsze można spłacić wcześniej) rata wyniosłaby 570 zł,
    najlepiej dostosować ratę kredytu do ew. kwoty uzyskanej z najmu, aby
    się spinało

    > I tak i nie, to jest wielka płyta więc muszę brać poprawkę na to, że wartość jej
    będzie z czasem znacząco spadać. Poza tym kredyt chciałbym wziąć na maximum połowę
    wartości tej kawalerki.

    wielka płyta jest już tania, nie sądzę, aby wartość jeszcze miała mocno
    spaść, do kupna/zamieszkania dla siebie nie polecam, ale to idealne
    mieszkanie na wynajem, bo większości wynajmujących zależy przede
    wszystkim na koszcie najmu

    sprzedać zawsze będziesz mógł jak ww. biznes (najem) przestanie się opłacać

    ps
    przez kilka dni nie będę czytał grupy, gdybyś miał jakieś pytania lub
    chciał sobie policzyć zdolność kredytową to pisz na priva (tylko z
    adresu iksy usuń)

    --
    pozdrawiam
    RobertS