    From: Homer Simpson <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto INTELIGO
    Date: Tue, 07 Dec 2004 23:54:37 +0100

    obserwator napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy moglby mi ktos po chlopsku wytlumaczyc jak postepowac z kontem Inteligo
    > aby nie placic nic za prowadzenie rachunku? Interesuje mnie dokladnie jak to
    > z tym saldem, czy jesli przez caly miesiac na koncie bede mial np 101 zl
    > (przez wszystkie dni w m-cu rowno 101zl) czy w tym przypadku po obciazeniu
    > rachunku kwota 0,99zl za karte VISA na koniec miesiaca, nie bede dodatkowo
    > obciazony kwota za prowadzenie rachunku?

    Po pierwsze: dzień wyznaczający okres rozliczeniowy Twojego konta to
    data otwarcia rachunku (kilka dni po potwierdzeniu wniosku
    telefonicznie) - sprawdzasz to wchodząc w 'Dane rachunku' - w moim
    przypadku jest to 19, czyli okres rozliczeniowy konta mam od 20 do 19
    następnego miesiąca. Kiedy otrzymałeś paczkę Twoje konto już od kilku
    dni istniało i pierwsza wpłata powinna rekompensować tych kilka dni. A z
    tym saldem chodzi o to, żeby suma dziennych sald była równa 3100 PLN i
    3000 w miesiącu, który ma 30 dni, chodzi o to saldo, które widzisz na
    historii rachunku, a nie środki dostępne. Co to znaczy? Że jeżeli np. w
    piątek wypłacasz 500 PLNów, to zablokują Ci te środki od razu, ale
    rozliczą po weekendzie, i dzięki temu te pięć stów dalej liczy Ci się od
    śreniego miesięcznego salda.

    > I kolejna sprawa, dzis otrzymalem przysylke kurierska z umowa, karta itp. Od
    > kiedy jest aktywowane konto, i od kiedy musze przestrzegac tego salda aby
    > uniknac oplat za prowadzenie r-ku?

    Od okresu rozliczeniowego, w którym po raz pierwszy wpływa kasa na Twoje
    konto.