  • Data: 2010-05-15 13:16:43
    Temat: Re: koniec korekty
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbyszek wrote:

    > mam na mysli konkretny papier, nie indeks.

    Hm to racja, ale sytuacja, gdzie ATR spada jest specyficzna. Akcje zamrażają
    się na pewnym poziomie z którego potem najczęściej następuje gwałtowne
    wybicie. Większość ludzi uważa, że pozycje należy zajmować dopiero po
    wybiciu. Mnie się wydaje, że grać trzeba inaczej. Ponieważ kierujemy się
    ogólną sytuacją na rynku (hossa) i dobieramy spółki pod kątem dobrych
    parametrów fundamentalnych, to prawdopodobieństwo wybicia w górę jest
    większe niż w dół. A to pozwala zająć pozycje od razu, z dość bliskim
    stopem. Mamy wtedy zarówno wysoką trafialność jak i dobry zysk do ryzyka.

    Testowałem to trochę na danych historycznych i według mnie działa. A
    zajmowanie pozycji po wybiciu kończyło się różnie, bo często wybicie będzie
    fałszywe i nastąpi powrót do konsolidacji. Wtedy mamy małą trafialność, a i
    zysk do ryzyka mniejszy.