  • From: "BAH" <b...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty platnicze - zenada
    Date: Tue, 11 Jun 2002 13:32:15 +0200

    "qb" <q...@q...qb> wrote in message news:ae2vpj$85u$1@news.onet.pl...
    > Przynajmniej w mBanku zenada...
    ??

    > Dzis dzwonilem aktywowac karte do ekonta, pogadalem sobie z mlinkiem.

    można aktywowac bez udziału mLinka.

    > Wiec pobazgrolic sobie po karcie moge, bank wprawdzie kaze mi podpisac,
    ale im
    > wszystko jedno, robie to na wlasna odpowiedzialnosc.

    Zaakceptowałeś regulamin karty ?

    > Podpis przy placeniu ma byc taki jak na karcie,
    > sprzedawca ma go porownac, ale jak nie porowna , to
    > bank tez nie bedzie z niczym porownywal zadnych podpisow - gosciu przez 5
    > minut ustalal to w dziale kart... zeby sie zabezpieczyc przed oszustwem
    > sprzedawcy

    Dopóki masz kartę, to sprzedawca Cie nie oszuka, bo ma 1 SLIP podpisany
    przez Ciebie.
    Jak zorganizuje drugi, to reklamujesz. (robiłem tak i nie było problemu).

    Gorzej jak utracisz karte. :-((
    (i przed tym można się ubezpieczać).

    > polecil mi ubezpieczenie karty na wypadek kradziezy.

    a może tylko zaproponował ?

    > Wtedy powiada bank odpowiada za transakcje przeprowadzone 12 godzin przed
    > zgloszeniem - czyli sugerowal bym w wypadku stwierdzenia, ze sprzedawca
    > dokonal zlej transakcji zastrzegl karte i zadal zwrotu kaski. ale przeciez
    > sam przyznal, ze podpisow nie porownuja, wiec moje transakcje tez by
    musieli
    > zwrocic. Obawiam sie jednak, ze wszystko jest tak chamsko stworzone, ze mi
    > mowia, ze nie sprawdzaja podpisow, a gdybym reklamowal transakcje, ktora
    sam
    > podpisalem, to by chyba jednak porownali...

    Nie do końca zrozumiałeś.

    Jak reklamujesz transakcje, to sprzedawca
    musi dowieść, że dokonałeś transakcji.

    Nie musisz zastrzegać karty jeśli jej nie utraciłeś.

    > Podobnie pewnie dziala to nagrywanie rozmow, jakbym ja sie czegos wyparl,
    > to oni maja nagrane, ale jak oni sie czegos wypra, to nagrania pewnie
    tajemniczo znikna...

    Jak sądzisz ile taki bank by przetrwał na rynku ?

    > Okazuje sie takze , ze w przypadku reklamacji nie sa sprawdzane podpisy.
    > Bank sie tylko pyta sprzedawcy o to czy dokonano transakcji.

    A po co sprawdzać podpis.
    Jak sprzedawca powie że nie dokonano,
    ro reklamacja jest uznawana
    Sprzedawca nie dostanie kasy.
    (Np. w jednym z hipermarketów nie podpisałem SLIPa
    - obciążyli ale rklamacja była załatwiona pozytywnie,
    Oczywiście towaru nie zabrałem, ale
    ich system automatycznie potwierdzał autoryzację
    "by było szybciej")

    Jak powie, że tak (dokonano), to wtedy beda sprawdzać podpis...

    > Jaja sobie niezle robia, bo jesli to sprzedawca dwa razy karte przeciagnie
    to wlasnie
    > mi pan powiedzial, ze podpisow to oni nie sprawdza, a chyba nie licza ze
    > sprzedawca sie przyzna do przekretu...

    Co może przekrecić jak nie ma podpisanego przez Ciebie drugiego SLIPa ?
    Ryzykuje wyrok skazujący :-)

    > Pan w sumie zaczal sie w tym momencie
    > krecic i powiedzial, ze jak sa dwie transakcje w tym samym POSie to
    przeciez
    > zobacza ze podpisy sa rozne , ale przeciez jak wczesniej wspomnial nikt
    nie
    > patrzy na podpisy...

    Przy takiej reklamacji będą sprawdzać.

    > Ale juz mi sie wiecej za jego niewiedze placic nie chcialo

    Wygląda na to, że kazdy z was mówił o czymś innym.

    Po takie informacje, to lepiej napisać maila niż wisieć na telefonie.

    >- dzial kart to chyba na przeciwnej stronie ulicy maja, tak dlugo
    > sie ich pytal , a kaska jak za lokalne leci...

    może był to nowy pracownik.

    > rozczarowany

    :-((
    BAH