eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak bezpiecznie ulokować milion złotych by odzyskaćcałośćwkładu w razie upadłości banku? › Re: jak bezpiecznie ulokować milion złotych by odzyskaćcałośćwkładu w razie upadłości banku?
    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak bezpiecznie ulokować milion złotych by odzyskaćcałośćwkładu w
    razie upadłości banku?
    Date: Sun, 2 Nov 2008 18:19:22 +0100

    > Nic nie pisałem o dochodzie (i podatku od dochodu) tylko o darowiźnie.

    19% wynosi podatek od darowizny?

    > Być może się mylę, ale chyba każde przekazanie ot tak pieniędzy (czy jakiś
    > rzeczy materialnych o pewnej wartości) między dwoma osobami to dla US
    > darowizna i teoretycznie trzeba to wykazywać. Chyba nawet są progi mówiące
    > jaką wartość można bezpodatkowo przekazać w zależności od stopnia
    > pokrewieństwa osób tego dokonujących.

    Fakt, jednak darowizna powoduje, iz stajesz sie wlascicielem czegos. Jesli
    dostaje auto to jest darowizna, a jesli jezdze autem, ale nie jestem
    wlascicielem to juz bedzie uzyczenie i podatkow z tego tytulu nie ma.
    Chocbym uzyczal od nowosci do totalnego zdarcia.

    > Nawet swego czasu czytałem artykuł w jakiejś gazecie na temat ślubów -
    > przeciętni nowożeńcy dostają tyle odkurzaczy, pralek, mikserów, szczotek
    > do klozetu itd, że zgodnie z literą prawa powinni zaraz po weselu iść do
    > US i zacząć nowe życie o zaplacania co Państwu należne ;)

    Tylko, ze to US musi Ci udowodnic lewe dochody czy darowizny. Byc moze
    nowozency stwierdza, a swiadkowie potwierdza, iz owe prezenty to zwrot
    kosztow wesela, a zwrot kosztow nie jest opodatkowany.

    > tego już w ogóle nie rozumiem. Skoro A przelał na prywatne konto B
    > pieniądze to chyba jednak B nimi dysponuje, a to, że inaczej "na gębę"
    > umówili to US może nie obchodzić...

    Czyli rozumiem jak jak firma A przeleje na konto pana B, pracownika
    okreslona sume na zakup np. materialow budowlanych, bo pan B sie tym zajmuje
    w firmie to pan B biegnie do US skladac podatek od darowizny, bo pieniadze
    sa na jego koncie i US nie interesuje, ze to nie stanowi dochodu ale jest na
    poczet zakupu tam czegos, czy zwrotu za przedstawione faktury itp.
    Oczywiscie Pan B dostal tez auto firmowe i telefon sluzbowy i takze zaplacil
    podatek od darowizny... hmm...

    > Proszę o sprostowanie jeśli się mylę w swoich wypocinach :)

    Ja takze domniemuje... Od biedy moga przeniesc kase gotowkowo i dziewczyna
    wplaci jako "wplata wlasna". Po sprawie.