  • Data: 2003-07-28 07:45:48
    Temat: Re: inkaso czekow, prowizje
    Od: krzys <k...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krzys wrote:

    > Czy ktos na grupie potrafi odgadnac (ewentualnie ustalic na podstawie
    > cennikow , hehe)
    > jaka moze byc minimalna i maksymalna kwota prowizji od inkasa
    > zagranicznego czeku bankierskiego wystawionego w USD?
    > Mialem wlasnie okazje zlozyc w dwoch bankach w Polsce dwa czeki
    > wystawione przez DUZY amerykanski bank. Kwoty w obu przypadkach
    > podobne, raz 800 USD, raz 760 USD.
    > I teraz zagadka - jaka moze byc maksymalna prowizja banku od inkasa
    > takiego czeku i jaka moze byc roznica pomiedzy kwota inkasa w jednym i
    > drugim banku?
> [...]

    Dopiero teraz moge odpisac w temacie, ktory sam zaczalem.
    dwa czeki o ktorych pisalem zlozylem do inkasa w Citibanku i PEKAO SA
    Pierwszy czek na kowte $800 kosztowal mnie 70 dolarow prowizji. Czek byl
    w dolarach i prowizja tez w dolarach, tak mam na wyciagu - 70.00 USD za
    inkaso czeku
    Drugi czek zlozylem w pekao sa (dostalem go juz po otrzymaniu wyciagu z
    kwota prowizji w citi) Oplata za inkaso czeku na $760 wyniosła 10 zł -
    10 PLN, 10 złotych polskich czyli okolo 2.50 USD.

    Moglbym jeszcze dopisac jakie bzdury uslyszalem w citifonie na temat
    terminow i procedur przy inkasie czekow ale szkoda slow na opisywanie
    tego dziwolaga jakim jest korporacja sktystyczna o nazwie citibank

    pozdrawiam grupe,
    Krzysztof

    Motto:
    twoj bank nigdy nie spi, twoj bank rznie cie na okraglo