eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy znajac stary numer banku moge sprawdzic jaki jest nowy › Re: czy znajac stary numer banku moge sprawdzic jaki jest nowy
  • Data: 2004-08-30 18:35:10
    Temat: Re: czy znajac stary numer banku moge sprawdzic jaki jest nowy
    Od: "Cezgoc" <c...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesli twoj kontrahent nie podal ci aktualnego numeru konta, to czy
    bedziesz
    > w zwloce nie placac mu na stary?
    > Wyluzuj, troche winy jest po jego stronie...
    Nie trochę tylko cała. Zgodnie z którymś tam atykułem kodeksu cywilnego dla
    świedczeń pieniężnych miejsce spełnienia świadczenia wyznacza wierzyciel.
    Jeśli nie zrobił tego z zachowniem należytej staranności (czyli nie
    przekazał aktualnego numeru rachunku), nie można ponieść odpowiedzialności
    za zaniechanie działania z niewywiązania się ze zobowiązania.

    Co można jeszcze zrobić?: sprawdzić czy bank wierzyciela przyjmuje przelewy
    na rachunki nie-NRB (wiele banków jeszcze to tobi - najlepiej na stronie
    KIRu:
    http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/e4b4521fa74f55
    0dc12568ce002cbadf/beb10f9d8d39e182c1256a4800348b12/
    $FILE/bazy_kir.zip
    lub dzwoniąc na infolinię banku wierzyciela) i za najprawdopodobniej za
    zwiększoną prowizją (np.: BZWBK: 1zł) zlecić przelew. Banki mają prawo
    pobierać wyższą prowizję ze względu na:
    http://www.zbp.pl/isi/isi_0176.html

    Pozdrawiam
    Cezgoc