  • Data: 2004-02-15 15:57:45
    Temat: Re: bank jest instytucj? zaufania publicznego
    Od: Dogbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/15/2004 12:11 PM, Jacek wrote:

    > Nie wiem skąd się wzięło. To jakaś pomyłka, brzemienna w skutki zresztą.
    > Bank jest taką samą instytucją zaufania publicznego jak kiosk Ruchu i szewc.

    "Cztery podstawowe cechy odróżniające banki od pozostałych podmiotów
    gospodarczych to:

    - bank jest instytucją zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    przede wszystkim na zaufaniu swoich klientów, których depozyty tworzą
    jego aktywa, [...]"

    autor:
    Michał Macierzyński, Public Relations w bankowości internetowej,,
    20.12.2003 12:40, http://artykuly.prnews.pl/index.php/display,863

    gdzie indziej:

    "Wypowiedź Arwida Mednisa z kancelarii Wierzbowski i Wspólnicy.
    "Banki mogą kserować dowody osobiste"
    Rzeczpospolita, 10 listopada 2003.

    [...]

    "...Należy też wziąć pod uwagę ich szczególną rolę jako instytucji
    zaufania publicznego w obrocie gospodarczym oraz obowiązek zapewnienia
    bezpieczeństwa zdeponowanych środków, który wymusza szczególną ostrożność."

    gazeta.pl:

    "...Banki są instytucjami zaufania publicznego i dlatego proponują swym
    klientom rozwiązania zmierzające do ochrony ich dochodów" - powiedział w
    piątek PAP dyrektor Andrzej Wolski ze Związku Banków Polskich,
    komentując wypowiedzi Marka Belki."

    albo:
    autor: STRATEGIA FINANSOWA BANKÓW KOMERCYJNYCH (szkolenie)
    dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek:

    "Misja - uzasadnienie racji istnienia i rozwoju banku, określenie
    głównych wartości, do których bank komercyjny dąży, uwzględnienie
    charakteru instytucji zaufania publicznego."

    albo:
    MONITOR Prawniczy,
    Dopuszczalność zlecania przez bank wykonywania niektórych czynności
    podmiotom zewnętrznym
    Piotr Babiarz
    (artykuł pochodzi z numeru 10/2000)

    "Należy pamiętać, że bank jest instytucją zaufania publicznego i klient,
    powierzając bankowi swoje dane osobowe i pieniądze, może zasadnie
    oczekiwać, iż będą one w rękach profesjonalistów, dbających o jego
    interesy."

    Wersja uproszczona:

    - jak idę włacić do banku 100k zł/USD/EUR* to nie musze sprawdzać w
    wywiadowni/rejestrze* czy prezes nie jest złodziejem.

    * nie potrzebne skreślić.

    Pzdr: Catbert