eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na kartę i podwójne przewalutowanie › Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Date: Fri, 26 Feb 2016 10:32:45 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <nap649$qba$1@node1.news.atman.pl>
    References: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <56ced748$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.133.144.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1456479177 26986 78.133.144.66 (26 Feb 2016 09:32:57
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2016 09:32:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.6.0
    In-Reply-To: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:620855
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-02-26 o 08:05, Rafal Jankowski pisze:
    > On Thu, 25 Feb 2016, J.F. wrote:
    >
    >> Eee tam - najpierw zarobili na zakupie, a potem na sprzedazy :-)
    >
    > Zgadza się, jednak to chyba oczywiste, że bank musi stosować różne kursy
    > wymiany dla kupna i sprzedaży, inaczej by zbankrutował. Inna rzecz, że
    > dla kart kredytowych te różnice kursowe są o niebo większe niż to co
    > oferują kantory internetowe.
    >
    >> Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie, transakcja
    >> anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby dlaczego
    >> mialbys cos do tego doplacac ...
    >>
    >> no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci ...
    >
    > Różnice kursowe tu raczej były bez znaczenia albo na moją korzyść,
    > bardziej rozchodzi się o to co to jest zwrot. Tzn. jak się umawiam ze
    > sprzedawcą że mi zwróci pieniądze to czy to z punktu widzenia banku jest
    > zwrot czy dodatkowa transakcja? Bank musi być gotowy na wymianę waluty i
    > ta gotowość przekłada się na konkretny koszt. A tutaj nie tyle
    > transakcję co umowę anulowano więc co to właściwie mój bank miałoby
    > obchodzić i czemu on miałby do tego interesu dokładać (do czego to
    > doszło, że utożsamiami się z mbankiem)? Na logikę to raczej strona,
    > która anulowała umowę powinna ponieść wszystkie koszty tych operacji,
    > ale logika a prawo i regulaminy nie zawsze idą w parze. Być może
    > uratowało mnie to, że do zaksięgowania doszło po wypowiedzeniui umowy,
    > czyli de facto nie miało prawa do tego dojść a ja nie miałem się jak
    > przed tym bronić. Może gdyby te pieniądze były zaksięgowane przed
    > anulowaniem umowy, albo gdyby wypowiedzenie było za zgodą obu stron to
    > sprawa zostałaby inaczej potraktowana.

    Swego czasu doktoryzowałem się z tematu zwrotu na kartę przy okazji
    reklamacji takiej sytuacji jak Twoja.

    W specyfikacji plików MC i Visa transakcja anulowania obciążenia różni
    się od transakcji uznania karty - więc bank jest w stanie je odróżnić.

    Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    uznanie karty

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1