    From: "Darek" <n...@p...maila.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zgubiłem potwierdzenie przelewu POCZTA POLSKA
    Date: Sun, 26 Nov 2006 13:23:41 +0100

    > A czy ma obowiazek je udostepniac człowiekowi "z ulicy" ?

    Kazdemu? Nie. Nadawcy przekazu? Tak. Zgodnie i ich cennikiem kasują za to
    3zł. A ich regulamin mówi:

    § 23
    1. Za opłatą określoną w cenniku, nadawca przesyłki rejestrowanej lub
    przekazu pocztowego może żądać wydania mu dowolnej liczby odpisów
    potwierdzeń nadania na podstawie przedstawionego oryginału potwierdzenia
    nadania.
    2. Wydanie odpisu potwierdzenia nadania, może nastąpić nie później niż w
    okresie 12 miesięcy,licząc od dnia nadania przesyłki lub przekazu
    pocztowego.

    No i wychodzi że jeżeli zgubił oryginał to nie dostanie odpisów :)
    Do złożenia reklamacji też potrzeba oryginału dokumentu :)

    Darek