    From: "MarekZ" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamkniecie konta a egz. US
    Date: Mon, 13 Jul 2009 16:25:10 +0200

    Użytkownik "WW3" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1886.000000f4.4a5b4154@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Na koncie jest zajecie z US (saldo ujemne), czy moge je zamknac? Zaleznie
    > od
    > pracownika banku sa rozne twierdzenia, tak czy siak nalicza oplaty od
    > oplat i
    > odsetki od przeterminowaych oplat a ja nawet nie moge ich oplacic bo kazda
    > wplata pojdzie na saldo ujemne z US.
    >
    > Chce zamknac to konto.

    Jaki to bank, jaki rachunek? Z uprawnienia do kwoty wolnej skorzystałeś o
    ile mogłes skorzystać? Nie widzę specjalnych podstaw aby zajęcie na rachunku
    miało uniemożliwić jego zamknięcie (technicznie przed zamknięciem rachunku
    dział zajmujący się zajęciami musi to zajęcie zdjąć).

    Ogólnie to jeżli nie chcą ci zamknąć tego rachunku, doręcz skutecznie
    bankowi wypowiedzenie umowy rachunku (weź potwierdzenie na kopii w
    placówce), zażądaj w tym wypowiedzeniu podania rachunku technicznego, na
    który masz przelać należności banku powstałe z tytułu prowadzenia tego
    zamykanego rachunku i resztę miej w dupie.

    Bank sobie rachunek może prowadzić dalej jeśli ma taką potrzebę, ważne, że
    ciebie nie będzie już wiązała z bankiem umowa dotycząca tego rachunku.
    Oczywiście miej to w dupie, oprócz kwestii przelania kwoty nalezności wobec
    banku, na rachunek który poda bank.