eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZ cyklu WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY odc. 2 BEZCZELNOŚĆ BANKSTERKI › Re: Z cyklu WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY odc. 2 BEZCZELNOŚĆ BANKSTERKI
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 28 Oct 2019 08:26:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Z cyklu WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY odc. 2 BEZCZELNOŚĆ BANKSTERKI
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 15:58:18 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > A ja głupi myślałem że się odniesiesz do stanowiska związku banków
    > polskich ;-)

    ZBP póki co nie postuje na p.b.b., więc odniosłem się do Twojego stanowiska.
    Że akurat było głupsze z tych dwóch do wyboru, to już przypadek ;P

    Zaś co do stanowiska ZBP - jak to w każdej wojnie, póki co obowiązuje wolność słowa,
    i powinna dalej, choć blisko już było do jej zakończenia.
    A przeciwnik musi sam rozważyć, czy odpowie na to "nie strasz nie strasz bo się
    zesrasz" czy też jednak ręka nad pisanym pozwem mu drgnie...
    Bo kto by przypuszczał, że z banalnego zaatakowania spreadu - nie klauzuli
    indeksującej, a spreadu - wyniknąć może unieważnienie umowy kredytu indeksowanego?
    Więc może należy zacząć przypuszczać, że z unieważnienia może wyjść pozew o
    korzystanie bezumowne?

    Tyle że sporo jeszcze "gdybasiów":
    - sąd musi orzec, że tylko unieważnienie i czy klient się zgadza?
    - musi dojść do pełnej kompensacji - a nie np. się okaże, że tu się coś przedawniło,
    a jeszcze z jednej strony bardziej (krótszy okres) a z drugiej mniej,
    - no i jeszcze drugie przedawnienie może wejść w rachubę - czyli że tylko za 3 lata
    bank coś dostanie - lepszy rydz niż nic, pytanie, po jakiej stawce - i od jakiej
    sumy, bo i klient coś jednak spłacał - i jeszcze trzeba policzyć, czy on spłacał wg
    kursu franka czy jednak złotówkowo do kwoty kredytu...

    Taki hardy jesteś z ?a tarczą TSUE, a jednak pozwu nie piszesz, widać jednak co nieco
    jest dziurawa.
    A obliczenia powtórz jednak.