eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta › Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Date: Sun, 8 Nov 2015 17:50:14 -0600

    Krzysztof Halasa wrote:
    > BTW nie musi to być nawet zastrzeżenie. Wystarczy np. brak środków na
    > karcie. Sprzedawca może wtedy ponowić próbę autoryzacji po jakimś
    > czasie, ale typowo w końcu zrezygnuje (i np. unieważni licencję).

    Trzeba rozroznic autoryzację od obciążenia karty.

    Kartę obciążyć można zawsze pod warunkiem, że jest aktywna i zna sie
    imie, nazwisko, numer karty i date waznosci.
    Nic wiecej nie jest potrzebna, ani cvv, ani sama karta.
    I bank MUSI ją zaksięgować bo takie są wytyczne visy czy masterkard.

    Negatywna może być co najwyżej autoryzacja
    Sklep obciążenie bez autoryzacji też może wysłać i przejdzie. Ale robi
    to na własne ryzyko.

    Przykład pierwszy z ulicy.
    Zrób rezerwację w hotelu na jeden dzień,
    Hotel wyślą autoryzację za jeden dzień plus trochę na zapas.
    I jesli to przejdzie to hotel nie bedzie miał zastrzeżeń.

    Potem wyjedz trochę z barku, skorzystaj z usług płatnych w cieżar pokoju
    (np płatna telewizja, internet), zostań jedną noc dłużej i skorzystaj z
    hotelowego samochodu.
    W wielu hotelach nawet nie musisz się wymeldowywać.
    Po prostu wychodzisz zostawiając klucz w pokoju.

    Całość pojdzie do twojego banku już po twoim wyjeździe z hotelu.
    I kwota obciążenia nie będzie miała nic wspolnego z kwotą autoryzacji
    i bank wykona takie obciążenie niezależnie od przekroczenia limitu
    Plus oczywiscie dowali karę za przekroczenie limitu.

    Analogicznie jest właśnie z płatnościami powtarzanymi.
    Autoryzacją jest na pierwszą transakcję. Nastepne są już tylko
    obciążeniami bez autoryzacji.

    Automatyczne stacje benzynowe.
    Wkładasz kartę. Autoryzacja idzie na kwotę 1 euro.
    Tankujesz po zatankowaniu idzie obciążenie za całość.
    Wystarczy mieć to jedno euro na karcie by zatankować 10 samochodow.
    Co najwyzej potem bank bedzie miał małe ale do klienta w postaci kar
    umownych za przekroczenie limitu karty.
    Żadna z powyższych transakcji nie zostanie przez bank odrzucona bo nie
    ma podstaw.