eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta › Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 8 Nov 2015 23:21:39 +0100

    W dniu 08-11-15 o 23:08, Krzysztof Halasa pisze:

    > W każdym razie zastrzeżenie karty powoduje, że nie można jej już
    > obciążyć (transakcjami, które powstały po zastrzeżeniu).

    Też mi się tak wydawało. W tym problem.

    > BTW nie musi to być nawet zastrzeżenie. Wystarczy np. brak środków na
    > karcie. Sprzedawca może wtedy ponowić próbę autoryzacji po jakimś
    > czasie, ale typowo w końcu zrezygnuje (i np. unieważni licencję).

    Ja bym go poprosił o to unieważnienie, gdyby nie fakt, że nie za bardzo
    wiadomo jak. Dostałem od Witka jakiś numer telefonu i będę tam próbował
    dzwonić. Może się uda.

    > Bajki.
    > Tak może być z transakcjami, które zostały dokonane przed likwidacją
    > karty. I to też nie w nieskończoność, bo później bank każde takie
    > obciążenie kończy chargebackiem (mimo udzielonej wcześniej autoryzacji -
    > przekroczenie terminów rozliczenia).

    No właśnie ja tego byłem pewien. Chciałem zastrzec obecną i wyrobić nową.

    > Bajki. Ciekawe z jakim dokładnie "VISA" rozmawiałeś :-)

    > Tu to chyba nie zrozumiałem.

    Jeśli jest prawdą, że bank prowadzi rachunki dla osób,które z nim
    rozwiązały umowy - mnie się w to nie chce wierzyć, ale dwie konsultantki
    niezależnie od siebie tak twierdziły.

    > albo fizyczna obecność karty, albo co dokładnie?

    Kod bezpieczeństwa - te trzy cyferki z rewersu karty.

    > Transakcje bez obecności karty to jednak dość powszechna sprawa.

    > No ale jakich? Że ktoś płaci (zwłaszcza internetowy) abonament kartą?
    > Takie rzeczy nie są niczym nadzwyczajnym, nie są też typowo żadnym
    > fraudem itd.
    >
    > Problem może wynikać z nieznajomości języka - w takim przypadku lepiej
    > nie podawać żadnych numerów kart.

    Wiem. Ale to był typowy zakup licencji na program. Sklep internetowy.
    Nawet do głowy mi nie przyszło, że bez mojej zgody później mogą obciążać
    rachunek.