  • Data: 2002-09-10 06:00:17
    Temat: Re: Wirtulna VISA w PKO BP
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:aljbqn$atd$1@news.onet.pl...
> [...]
    BP

    To jest normalny belkot reklamowy, co tu wyjasniac?...;-)

    > Bezpieczenstwo polega na tym, ze numer karty istnieje tylko na papierze -
    > czyli nikt fizycznie (oczywiscie o ile ci jej nie wykadnie) nie ma do
    niego
    > dostepu.

    Ma funkcjonalnosc Visy Clasic a mimo to nie mozna ci jej ukrasc z portfela i
    zrobic zakupow w sklepie, ani wyjac gotowki z bankomatu.

    > JEdnakze - jesli w jakis sposob wejdzie w posiadanie takiego numeru
    > (wykradnie go z jakiegos sklepu np.)

    Z jakiego sklepu wykradnie, Amra co ty?
    Jesli sie robi zakupy w przyzwoicie zabezpieczonych sklepach internetowych
    to raczej teoria...

    > wtedy - jako, ze ta kaerta powiazana
    > jest ze zwykly kontem - bezpieczenstwo znika.

    Nic nie znika.
    1. Sa limity, ktore ci zapewniaja, ze nie da sie oczyscic konta (chyba, ze
    masz na nim 50zl...;-))
    2. Transakcje zawierasz bez podania PINu wiec w kazdej chwili mozesz je
    odwolac.

    > Inaczej jest z eKarta mBanku :) Tam karte ta ladujesz przed zakupem -
    czyli
    > nawet jesli ktods pona numer karty - bedzie mial problemy zeby sie
    > "wstrzelic" kiedy sa na niej srodki...

    Faktycznie z karta mBanku jest "inaczej"

    1. W bardzo wielu sklepach internetowych nie dziala.
    2. Na dodatek nie dziala po wpisaniu wszystkich danych, czyli nie dosc, ze
    nie masz zakupow to (wg Amry) sklep wystawia twoje dane kazdemu chetnemu
    zlodziejowi.
    3. Wbrew Amry zapewnieniom "szczesliwi" uzytkownicy donosza o tym, ze z
    braku srodkow na koncie eKarty mBank obciaza eKonto wlasciciela, wiec z tym
    "zasilaniem ograniczona kwota" to bezpieczenstwo masz nawet jakby mniejsze
    niz w PKO BP, gdzie sa chociaz jakies limity transakcji.

    > tak to wyglada w duuzym skrocie :)

    Ano wyglada...;-)

    --
    Pozdrowienia