    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wierni sie skonczyli?
    Date: Mon, 5 Feb 2018 13:26:54 +0100
    <p59f5e$8vr$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>

    W dniu 2018-02-05 o 13:17, j...@j...org pisze:

    > Ależ ja nie postuluję zakazania sprzedaży pietruszki. Sugeruję, że jakby
    straganiarz wystawił za pietruszkę paragon czy przyjął płatność kartą, to opisywany
    przez ciebie czarny scenariusz by się nie spełnił.

    Generalnie postulujesz, aby literalnie KAŻDA transakcja w gospodarce
    odbywała się w pełni legalnie i była w pełni opodatkowana. Jest to
    prosta droga do zarżnięcia gospodarki i minus 10 procent "wzrostu" PKB.
    Już o tym, że technicznie jest to niewykonalne, i sprowadza się do
    nazistowskiego karania śmiercią za wożenie kiełbasy, czy do PRLowskiego
    robienia przestępców z osób wożących książki na targi książek - już
    tylko wspomnę.

    > W przypadku oszustwa na konto jest jakaś droga odwoławcza, nie wiem jakie są
    statystyki, ale czasem w prasie ukazują się artykuły, że zatrzymano jakąś szajkę
    "wyłudzaczy na fałszywe faktury elektrowni" czy podobne.

    Mogą też zatrzymywać szajkę oszustów na BTC, to tylko kwestia
    techniczna. Dobrze przygotowana szajka oszustów kontowych byłaby tak
    samo (nie)uchwytna jak szajka oszustów bitcoinowych.

    > W przypadku podobnego oszustwa na BTC, czy innych kryptowalut - szukaj wiatru w
    polu! Jakąś giełdę kryptowalut obrobiono niedawno na jakieś pół miliarda (!) dolarów.

    > Gdyby podobną kwotę usiłowano w jeden wieczór wyprowadzić z czyjegoś konta
    bankowego, raz, że włączyłoby się wiele bezpieczników (raz, jakiś 2FA, dwa, w banku
    przelewy na kwoty wielokrotnie mniejsze są weryfikowane ręcznie, trzy, dałoby się
    prześledzić całą wędrówkę kwot z banku do banku, gdzie padłyby podobne pytania ze
    względu na kwoty).

    Naprawdę w tym nie siedzę, ale gdyby rzeczywiście można było "wziąć BTC
    i uciec", no to czemu jeszcze nikt tego nie robi na masową skalę - skoro
    dziura jest? Chyba właśnie dlatego, że to nie jest taka prosta sprawa, i
    właściwie łatwiej zaiwanić komuś pieniądze z konta, niż z portfela BTC.

    --
    Liwiusz